• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 14 بهمن 1402
کد مطلب : 217584
+
-

زاکانی در مراسم دستاوردهای 45ساله نظام سلامت مطرح کرد

ایران؛ مستقل‌ترین کشور جهان

شهردار تهران با اشاره به دستاوردهای بسیار زیاد جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین کشور جهان به‌حساب می‌آید و ما در مسیر حفظ استقلال خود به پیشرفت‌های بسیاری نایل آمده‌ایم.
علیرضا زاکانی که روز گذشته در مراسم «دستاوردهای ۴۵ساله نظام سلامت» در دانشگاه علوم‌‌پزشکی ایران سخن می‌گفت، با بیان اینکه دستاوردها و پیشرفت‌های پزشکی می‌تواند برگی زرین از کتاب انقلاب اسلامی باشد، افزود: ما خواهان حفظ استقلال خود هستیم. به لطف الهی مسیر توسعه ایران ادامه دارد و ما در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام برمی‌داریم. شهردار تهران به فراز و فرودهای فراوان مسیر تحقق اهداف کلان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تجربه بیانگر این است که هرگاه در مسیر توسعه از مختصات انقلاب اسلامی خارج شده‌ایم، آسیب‌های فراوانی دیده‌ایم. امروز نیز حرف رهبری، کلام آخر است و جهان در باطن خود روی حرف رهبری حساب می‌کند.
او درباره وضعیت جهان در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیش از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، شوروی و ایالات‌متحده به‌عنوان 2 ابرقدرت در دنیا شناخته می‌شدند، اما به‌گفته امام‌خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی تعداد ابرقدرت‌های جهان به 3کشور افزایش یافت. او در ادامه گفت: حدود ۴۰۰سال است که غرب برای گسترش سیطره خود بر جهان تلاش می‌کند و شوروی و ایالات‌متحده با وجود تمام اختلاف‌نظرهایی که داشتند برای شکستن و در هم کوبیدن انقلاب اسلامی تلاش کردند. شوروی و ایالات‌متحده فقط یک هدف مشترک داشتند و آن هدف، شکستن انقلاب اسلامی بود که هیچ‌گاه موفق نشدند. شهردار تهران با اشاره به سند امنیت ملی آمریکا گفت: اوباما در دوران ریاست‌جمهوری خود درنظر داشت که ۷۰درصد از تجهیزات خود را به‌سمت آسیای غربی و چین ببرد تا بتواند خاورمیانه بزرگ را تاسیس کند. آنان چنین تفکری در سر داشتند، اما با اراده و مقاومت جمهوری اسلامی مواجه شد.
شهردار تهران با اشاره به حیات ۴۵ساله انقلاب اسلامی گفت: طی حیات انقلاب اسلامی، هرگاه نوکری مردم را کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم. دولت سیزدهم نشان داد که امکان بازگشت به‌نظرات رهبری وجود دارد و می‌توان در جهت خدمت، پیشرفت و آبادانی گام برداشت. حدود 2سال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و این دولت در جهت برطرف کردن فضای گذشته اقداماتی کرده است. برخی برخلاف نظر رهبری عمل و یک افق برای خود ترسیم کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید