• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 11 بهمن 1402
کد مطلب : 217251
+
-

راه و چاه خرید مبل ارزان

بورس خرید مبل ارزان و با کیفیت در تهران کم نیست

راه و چاه خرید مبل ارزان

عموم مصرف‌کنندگان وقتی صحبت از بازار مبل می‌شود، یافت آباد و دلاوران را به خاطر می‌آورند در حالی که در سال‌های اخیر تعداد مراکز تولید و عرضه مبلمان در تهران به سرعت افزایش یافته و به تبع آن محصولات عرضه شده در این بازار نیز به نفع خریداران متنوع‌تر شده است. در این‌جا تلاش کرده‌ایم راهنمای مختصری از برخی بازارهای مبل ارائه دهیم.

بازار مبل چهاردانگه
سطح قیمت: پایین-سطح کیفیت: پایین و متوسط

چهاردانگه یک شهرک صنعتی بزرگ در نزدیکی تهران و ازجمله بازارهای مبل تهران است. این بازار مبل در مساحتی معادل ۲۴۰هکتار واقع شده و در آن ۳۵۰۰واحد صنفی و تجاری فعالند. طبق برخی آمارها گفته می‌شود این بازار مبل، یک‌سوم از کل نیاز بازار مبل در کل کشور را تامین می‌کند. بازار مبل چهاردانگه یکی از پررونق‌ترین بازارهای مبل تهران برای کسانی است که می‌خواهند مبل خود را مستقیم از تولیدی‌های مبلمان بخرند. در این بازار می‌توانید از امکان سفارشی‌سازی‌ مبل مدنظر خود نیز بهره‌مند شوید.
در بازار مبل چهاردانگه تنوع قیمت و محصولات بالاست. یکی از دلایل محبوبیت این بازار در بین متقاضیان خرید مبل، قیمت‌گذاری پایین محصولات عرضه شده در آن است. در این بازار با بودجه معمولی هم می‌توانید مبلی با کیفیت متوسط بخرید. در نتیجه اگر با محدودیت بودجه روبه‌رو هستید به این بازار مراجعه کنید. از معایب بازار چهاردانگه می‌توان به عرضه برخی تولیدات بی‌کیفیت و فاقد گارانتی شرکتی معتبر اشاره کرد؛ ضمن اینکه بازار مبل چهاردانگه برخلاف بازارهایی مثل دلاوران و یافت‌آباد متمرکز نیست و در نتیجه برای پیدا کردن برخی فروشگاه‌ها باید خیابان‌ها و کوچه‌های محل را بگردید.

نشانی: اتوبان آزادگان، حد فاصل بزرگراه تهران ساوه و همچنین بزرگراه تهران قم، خروجی اتوبان سعیدی، شهرک صنعتی چهاردانگه

بازار مبل خاوران
سطح قیمت: پایین-سطح کیفیت: متوسط


بازار مبل خاوران یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فروش مبلمان در ایران است. تنوع محصولات در این بازار بسیار زیاد است. یکی از دلایل محبوبیت بازار مبل خاوران، قیمت مناسب محصولات آن است.

نشانی بازار مبل خاوران: سه‌راه‌افسریه، بزرگراه امام‌رضا(جاده خاوران) بین سپیدار و بلوار شهدا

بازار  مبل یافت‌آباد
سطح قیمت: متنوع-سطح کیفیت: متنوع

یکی از معروف‌ترین بازارهای مبل در ایران، بازار یافت‌آباد است. بازار مبل یافت‌آباد در منطقه۱۷ تهران، از ابتدای چهارراه یافت‌آباد (خیابان یافت‌آباد شرقی) تا خیابان امامزاده حسن گسترده شده است. طبق آمار متفاوت موجود گفته می‌شود در این بازار بین 3 تا 8 هزار فروشگاه مبل فعال هستند. در بازار مبل یافت‌آباد اغلب فعالان بازار فقط واسطه عرضه محصولات هستند و درصد کمتری از مغازه‌های فعال در این مجموعه هم تولید‌کننده و هم فروشنده‌اند. در یافت‌آباد می‌توان جدیدترین مبلمان‌های راحتی، کلاسیک و مدرن را در انواع کیفیت‌های تولیدی و با قیمت‌های متنوع مشاهده کرد. از ویژگی‌های این بازار آن است که شما می‌توانید با وسایل نقلیه‌ متنوع به آن دسترسی پیدا کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به یافت‌آباد، ایستگاه متروی آزادگان است. وجود جای پارک فراوان در پاساژهای مختلف فعال در یافت‌آباد از مزایای این بازار مبل برای خریداران محسوب می‌شود.

نشانی بازار مبل یافت‌آباد: منطقه17 شهرداری تهران، تقاطع بزرگراه آیت‌الله سعیدی (یا همان جاده ساوه) با خیابان یافت‌آباد

بازار مبل دلاوران
سطح قیمت: متوسط-سطح کیفیت: خوب و متوسط

دلاوران خیابانی در شرق تهران ا‌ست که فروشگاه‌های متعدد مبلمان در آن فعالیت دارند و معروف‌ترین بازار مبل در شرق تهران است. گفته می‌شود این بازار مبل از نظر بزرگی و تعداد مغازه‌ها دومین بازار بزرگ مبل در تهران است؛ چنان‌که در این بازار بیش از ۳۰۰نمایشگاه فروش در حوزه مبلمان مشغول به فعالیت هستند. در دلاوران مدل‌های متنوعی از مبلمان، ناهارخوری، میز کنسول، میز تلویزیون و سرویس خواب عرضه می‌شود. می‌توانید انواع مبل مدرن، کلاسیک و راحتی را در هر مدلی با هر محدوده قیمتی در این بازار پیدا کنید؛ ضمن اینکه شما در این بازار علاوه بر مبلمان خانگی می‌توانید به انواع سرویس خواب، میز و مبلمان‌های اداری نیز دسترسی داشته باشید. هرچند بازار مبل دلاوران به لحاظ حضور پاساژهای بزرگ و تولیدی‌های مبل‌ از بازار مبل یافت‌آباد کوچک‌تر است و در این بازار برند‌های معروف مبلمان کمتر حضور دارند، اما تجربه خریداران نشان می‌دهد مبل‌های عرضه شده در این بازار، به نسبت کیفیت آنها، عموما قیمت مناسبی دارند. بیشتر مغازه‌های فعال در بازار مبل دلاوران، خود تولید‌کننده مبل یا از فروشندگان محلی شرق تهران هستند. در نتیجه می‌توان با بودجه معمولی هم وارد این بازار شد؛ چون رقابت زیاد در این بازار موجب شده تا قیمت‌ها به نسبت کیفیت محصولات منصفانه تعیین شوند. البته از معایب این بازار می‌توان به کمبود جای پارک ماشین اشاره کرد؛ زیرا در محدوده این بازار پارکینگ عمومی وجود ندارد. نزدیک‌ترین مترو به بازار مبل دلاوران ایستگاه جانبازان (گلبرگ) است.

نشانی: بزرگراه شهید سلیمانی(رسالت)، میدان رسالت، خیابان هنگام، میدان الغدیر، خیابان دلاوران

بازار مبل نعمت‌آباد
سطح قیمت: پایین-سطح کیفیت: پایین و متوسط

این بازار مبل در خیابان نعمت‌آباد قرار دارد. هرچند قیمت مبلمان در این بازار عموما مناسب است، اما تنوع برندها در آن کم است. با وجود این عرضه مبلمان با قیمت مناسب توانسته توجه مشتریان زیادی را به‌خود جلب کند. در این بازار شما نمی‌توانید مبلمان بسیار لوکس با کیفیت‌های بسیار بالا بیابید، در نتیجه فقط اگر می‌خواهید مبلمانی با قیمت مناسب بخرید، به بازار مبل پاسگاه نعمت‌آباد مراجعه کنید و سر فرصت مبلمانی باکیفیت معقول بیابید.

نشانی: بزرگراه کاظمی، خیابان جانباز، خیابان شاهی شرقی

بازار مبل شهرک ولیعصر
سطح قیمت: متوسط-سطح کیفیت: متوسط

اگر تمایل دارید به جای خرید از فروشگاه‌ها، مبل خود را از تولیدی‌ها بخرید، می‌توانید به بازار مبل شهرک ولیعصر هم مراجعه کنید. شهرک ولیعصر بعد از چهاردانگه شناخته‌ترین بازار مبل تهران است که تولیدی‌های تهرانی در آن فعالند. این بازار از تنوع به نسبت خوبی در عرضه مصنوعات چوبی برخوردار است. در این بازار عموما فروشنده‌ها محصولات خود را بدون واسطه از تولیدی خود عرضه می‌کنند. در این بازار علاوه بر مبلمان راحتی و کلاسیک انواع سرویس خواب، میزهای اداری، میز تحریر، بوفه دکوری و مبل‌های تخت‌خوابشو عرضه می‌شود. به‌دلیل همین تنوع، در این بازار مبلمان با قیمت مناسب و برای بودجه‌های مختلف عرضه می‌شود.

نشانی: منطقه18 تهران، محله شهید رجایی، مفتح شمالی، خیابان وحدت

بازار مبل شریعتی
سطح قیمت: بالا-سطح کیفیت: بالا

هرچند بازار خیابان شریعتی به فروشگاه‌های لوستر مجلل و لوکس ایرانی و خارجی‌اش مشهور است، اما خریداران مبلمان هم می‌توانند برخی مبلمان خارجی و مبل‌های ممتاز ایرانی را در فروشگاه‌های این بازار بیابند. بازار شریعتی عموما برای ساکنان مناطق یک و 3 تهران در دسترس‌تر است؛ هرچند در سال‌های اخیر محدودیت‌هایی در واردات مبلمان و پارچه‌های خارجی به‌وجود آمده، اما از ویژگی‌های بازار مبل شریعتی آن است که همچنان می‌توان محصولاتی از این دست را در آن یافت. متمرکز نبودن بازار شریعتی ازجمله معایب آن محسوب می‌شود.

نشانی: خیابان شریعتی؛ حدفاصل تقاطع میرداماد تا میدان قدس

بازار مبل مرتضی گرد
سطح قیمت: متوسط-سطح کیفیت:  متوسط

مرتضی‌گرد درواقع یکی از روستاهای جنوب تهران است. این روستا در حاشیه بزرگراه آزادگان، در مسیر غرب به شرق قرار گرفته است. در بازار مبل مرتضی گرد عموما تولیدی‌ها، انواع مبلمان منزل را عرضه می‌کنند. به‌دلیل ارائه بدون واسطه، قیمت مبلمان در این بازار مبل به نسبت ارزان است؛ در نتیجه اگر به‌دنبال خرید مبل‌های مقرون به صرفه هستید، می‌توانید به این بازار مراجعه کنید.

نشانی: بزرگراه آزادگان، آزادگان شرق، لاین کندرو بعد از پمپ بنزین، مرتضی گرد

بازار مبل وهن‌آباد
سطح قیمت: متنوع-سطح کیفیت: متنوع

روستای وهن‌آباد که در مسیر جاده رباط کریم واقع شده یکی دیگر از روستاهای اطراف تهران است که بسیاری از ساکنانش به کسب‌وکار تولید مبل روی آورده‌اند. خود اهالی روستای وهن‌آباد، به روستایشان لقب «پایتخت مبل ایران» داده‌اند. در این روستا ۴۰۰کارگاه تولید مبل خانگی و مبلمان اداری فعالند.

نشانی: غرب اتوبان تهران- قم و شمال فرودگاه امام خمینی

بازار مبل ملایر
سطح قیمت: ارزان-سطح کیفیت: بسیار بالا

علاوه بر تهران ازجمله مناطق ایران که دارای مراکز تولیدی بزرگ مبل هستند می‌توان از استان‌های سمنان، همدان و آذربایجان شرقی نام برد. این 3 استان در زمینه تولید مبل در ایران پیشتاز هستند. در این بین ملایر، واقع در استان همدان، به‌عنوان پایتخت مبل و منبت ایران مشهور شده است. وجود درختان گردو، راش و چنار در منطقه ملایر باعث شده که تولید مبلمان سبک استیل و کلاسیک و به‌ویژه از نوع منبت‌کاری شده در این منطقه رونق بسیاری داشته باشد؛ به‌طوری که گفته می‌شود ۶۳ درصد کلاف مبل و منبت ایران در ملایر تولید می‌شود.
در بازار مبل ملایر 4دسته مبل استیل، مبل کلاسیک، مبل سلطنتی و مبل مصری عرضه می‌شود. در تمام این مبل‌ها منبت‌کاری وجه بارز است.
کیفیت مبلمان تولیدی در کارگاه‌های تولید مبل ملایر بسیار بالاست. در عین حال قیمت مبل در بازار مبل ملایر ارزان‌تر از شهرهای دیگر است. در بازار مبل ملایر اگر از تولیدی‌ها خرید کنید به‌دلیل حذف واسطه‌ها و هزینه‌های نمایشگاه قیمت تمام‌شده کمتری را پرداخت خواهید کرد. البته توجه داشته باشید مبل‌های استیل ساخت ملایر که از چوب گردو ساخته شده‌اند و منبت کاری بسیار زیادی دارند و با ورق طلا پوشش داده شده‌اند از قیمت بسیار بالایی برخوردارند. در بازار مبل ملایر، علاوه بر مبلمان، سرویس خواب، بوفه، کنسول، ساعت‌های ایستاده، میز و صندلی هم موجود است؛ منتهی دقت داشته باشید سبک طراحی اغلب مبلمان عرضه شده در بازار مبل ملایر بیشتر مناسب دکوراسیون‌های پرزرق‌وبرق است؛ بنابراین اگر خانه‌ای با متراژ بالا دارید یا علاقه‌مند به دکوراسیون لوکس هستید به بازار مبل ملایر مراجعه کنید.

نشانی: شهرستان ملایر


بازار مبل جاجرود

سطح قیمت: بالا-سطح کیفیت: بالا
بازار مبل جاجرود یا کمرد، در محدوده ۱۵ تا 20کیلومتری شرق تهران و در مسیر جاده آبعلی یا جاده قدیم پردیس قرار دارد. در این بازار حدود ۳۰۰فروشگاه فعال هستند و انواع مختلفی از مبلمان کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن عرضه می‌شود، اما مهم‌ترین دلیل محبوبیت این بازار نزد خریداران مبل، معروفیت تولیدی‌های فعال آن در استفاده از متریال مرغوب برای ساخت مبل است؛ به همین دلیل اگر به‌دنبال خرید مبلمان ارزان هستید این بازار به شما پیشنهاد نمی‌شود.
نشانی: شهرستان پردیس، انتهای بزرگراه یاسینی، بخش جاجرود و جاده قدیم آبعلی- دماوند

بازار مبلمان اداری حسن‌آباد

سطح قیمت: متنوع-سطح کیفیت: متنوع
یکی از متمرکز‌ترین بازارهای مبلمان اداری ایران در حوالی میدان حسن‌آباد تهران قرار دارد. ایستگاه متروی حسن آباد دسترسی به این بازار را برای مشتریان آسان کرده است. در بازار مبلمان اداری حسن‌آباد تنوع بسیار بالاست. در این بازار، هم محصولاتی از برندهای مشهور تولیدکننده مبلمان اداری یافت می‌شود و هم کارگاه‌های کوچک محصولات خود را در مغازه‌هایشان عرضه می‌کنند؛ به همین دلیل تنوع کیفیت و قیمت در این بازار بسیار بالاست. در بازار مبل حسن‌آباد انواع میزهای اداری، صندلی‌ها و ملزوماتی ازجمله کتابخانه و فایل و کمد اداری عرضه می‌شود.
نشانی: خیابان حافظ، نرسیده به میدان حسن‌آباد


 

این خبر را به اشتراک بگذارید