• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 10 بهمن 1402
کد مطلب : 217186
+
-

به مناسبت روز پدر صورت گرفت

آزادی 21زندانی با اقدام خداپسندانه مرد خیّر

رویداد
آزادی 21زندانی با اقدام خداپسندانه مرد خیّر

مدیر یک شرکت صنعتی که در کارهای خیر پیشقدم می‌شود در تازه‌ترین اقدامش با پرداخت 2میلیارد تومان توانست 21زندانی را که به‌خاطر جرائم مختلف زندانی بودند آزاد کند.
به‌گزارش همشهری، چند روز پیش از فرارسیدن روز میلاد امام علی(ع) و روز پدر مسئولان واحد اجرای احکام دادگستری هرمزگان برای ایجاد صلح و سازش در تعداد زیادی از پرونده‌ها به تکاپو افتادند. زندانیان زیادی به‌دلیل ناتوانی در ‌پرداخت رد مال، دیه، مهریه، نفقه و... در زندان به‌سرمی‌بردند و پرداخت بدهی‌های این زندانیان می‌توانست موجب آزادی آنها شود. هدف مسئولان قضایی این بود تا روز پدر این زندانیان که اغلب پدر و سرپرست خانواده بودند بتوانند کنار خانواده های‌شان باشند. در چنین شرایطی پرونده صدها زندانی مورد بررسی قرار گرفت تا افرادی که شرایط خاصی دارند شناسایی شوند.
از سوی دیگر مسئول واحد اجرای احکام به رایزنی با چند فرد خیر پرداخت و یکی از آنها که پیش‌تر نیز در کارهای خیر و آزادی زندانیان پیشقدم شده بود برای کمک به زندانیان اعلام آمادگی کرد.
در جریان بررسی‌های انجام شده 21نفر از زندانیان زندان مرکزی بندرعباس برای پرداخت بدهی‌های‌شان شناسایی شدند. اما این 21زندانی چه کسانی بودند؟ الهام پوردهقان فراشاه، سرپرست اجرای احکام دادگستری هرمزگان در این‌باره به همشهری می‌گوید: 5نفر از این زندانیان افرادی بودند که در حوادث جداگانه ناخواسته مرتکب قتل شده بودند. اولیای دم برای بخشش آنها دیه می‌خواستند اما محکومان توانایی پرداخت دیه را نداشتند. تعدادی از آنها هیچ پولی نداشتند و تعداد دیگری برای تامین دیه کسری داشتند. در این شرایط بود که این فرد خیر به نام علیرضا جعفرپور برای بخشیده شدن این 5نفر مبلغ یک‌میلیاردو100میلیون تومان پرداخت کرد. پوردهقان درباره سایر زندانیان می‌گوید: 9نفر دیگر از زندانیان افرادی بودند که به‌دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه، مهریه و ردمال زندانی بودند که این فرد خیر برای آزادی این افراد نیز در مجموع 400میلیون تومان پرداخت کرد. مسئول واحد اجرای احکام دادگستری بندرعباس در ادامه می‌گوید: 5نفر از زندانیان در پرونده‌های جداگانه مرتکب ضرب و جرح شده و به پرداخت دیه به شاکیان محکوم شده بودند. آنها باید در مجموع مبلغ 600میلیون تومان به شاکیان پرداخت می‌کردند که این هزینه را نیز فرد خیر متقبل شد.
او درباره 2زندانی دیگر می‌گوید: یکی از آنها زنی بود که به اتهام سرقت دستگیر شده است. این زن که پس از فوت شوهرش سرپرست 3فرزندش بود در ماجرایی عجیب گرفتار و زندانی شده بود. او برای دیدن یکی از دوستانش رفته بود، بی‌خبر از اینکه دوستش یک سارق حرفه‌ای است. دوست این زن با حمله به زنی النگوهای طلای او را سرقت و فرار کرده و این زن به‌عنوان سارق دستگیر و در نهایت به پرداخت رد مال محکوم شده بود. همچنین فرد دیگری نیز به اتهام دخالت در امر وکالت دستگیر و به پرداخت خسارت محکوم شده بود که این دو نفر نیز با کمک فرد خیر آزاد شدند.
پوردهقان می‌گوید: به‌جز 5محکومی که مرتکب قتل شده‌اند سایر زندانیان آزاد شدند و قرار است با انجام تشریفات قانونی 5زندانی دیگر آزاد شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید