• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 8 بهمن 1402
کد مطلب : 216929
+
-

نكته بازی

اقبال بلند امیر؟
تیم ملی ایران در حالی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا باید به مصاف سوریه برود که یکی از معدود ستارگان این تیم با مصدومیت مواجه شده است. عمر خربین، مهاجم سوری که از قضا سابقه مفصلی هم در گلزنی به علیرضا بیرانوند دارد، آسیب دیده و دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب معلوم نیست به بازی با ایران می‌رسد یا نه. روشن است که خربین ارزش‌های زیادی برای سوریه دارد. او در مرحله گروهی هم تنها گل سوری‌ها را به ثمر رساند که منجر به صعود این تیم شد. اگر این بازیکن به مسابقه چهارشنبه نرسد، کار ایران حتی از قبل هم راحت‌تر خواهد شد و می‌توان آن را پای اقبال بلند امیر قلعه‌نویی نوشت. شایعه دور از ذهن این است که شاید عمر سوما در لیست سوریه جای خربین را بگیرد.

به این می‌گویند دیپورت؟
تردیدی نیست که تیم ملی عمان در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا عملکرد فاجعه‌باری داشت. این تیم از گروهی آسان متشکل از عربستان، تایلند و قرقیزستان موفق به صعود نشد و نهایتا همکاری برانکو ایوانکوویچ هم با فدراسیون فوتبال آن کشور خاتمه یافت. در این شرایط، برخی رسانه‌ها از تعبیر «دیپورت» برای توصیف شرایط برانکو و نزدیک شدن دوباره او به فوتبال ایران استفاده کرده‌اند که این دیگر کمی عجیب است. برانکو چیزی حدود 3سال سرمربی تیم ملی عمان بود، در انتخابی جام‌جهانی عملکرد خوبی داشت و ژاپن را در توکیو برد، بعد هم قراردادش را تمدید کردند و حالا با پایان این قرارداد دوم، با او خداحافظی کرده‌اند. به این تعبیر یعنی هر مربی که هر جا کارش تمام شود و بیرون بیاید، دیپورت شده؟ نزنید از این حرف‌ها!

پیچیدگی عجیب
در شرایطی که استقلال از بحران و کشمکش ابتدای فصل عبور کرده و موفق شده عنوان روحیه‌بخش قهرمانی نیم‌فصل را به‌دست بیاورد، حالا بار دیگر شاهد رخ دادن حواشی کاذب در این باشگاه هستیم. حتما می‌دانید که علی سامره چند روز پیش از سرپرستی استقلال استعفا کرد. آن زمان دلایل این کناره‌گیری به‌طور روشن عنوان نشد. قصه اما وقتی عجیب‌تر شد که با گذشت زمان، کسی تکلیف سامره را معلوم نکرد. از یک طرف گفتند استعفای او پذیرفته شده و قرار است یکی از دستیاران جواد نکونام به‌عنوان سرپرست مشغول کار شود و از سوی دیگر گفتند شاید سامره سر پست خودش برگردد. معلوم نیست داستان چرا اینقدر پیچیده شده است. شاید باز هم پای درگیری سرمربی و مدیرعامل وسط باشد. اگر اینطور باشد، حیف است واقعا. بسازید با هم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید