• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 8 بهمن 1402
کد مطلب : 216906
+
-

معمای جنایی

قتل در پارک جنگلی

قتل در پارک جنگلی

چند روز قبل به پلیس خبر رسید که در یک پارک جنگلی مرد جوانی با شلیک گلوله به قتل رسیده است. وقتی کارآگاه جنایی و تیم بررسی صحنه جرم به محل حادثه رسیدند با پیکر بی‌جان مردی حدود 63 ساله مواجه شدند که بر اثر اصابت یک گلوله به جمجمه‌اش جانش را از دست داده بود. آنجا حاشیه پارک جنگلی و جایی خلوت و کم تردد بود. شواهد نشان می‌داد حدود
 2 ساعت از مرگ مرد جوان می‌گذرد. یکی از کفش‌های متوفی به پایش نبود، اما کفش دیگرش که یک کتانی بود هنوز در پای چپ او بود. تحقیقات میدانی نشان می‌داد که هیچ‌کس فرد مشکوکی را در آن حوالی ندیده و فقط صدای شلیک گلوله شنیده شده است. این صحنه قتل جزئیات مهم دیگری نیز داشت. ازجمله اینکه یک اسلحه در دست متوفی بود و گلوله نیز از فاصله نزدیک به سرش شلیک شده بود. همچنین یک دستگاه ضبط صدا کنار جسد افتاده بود که می‌توانست سرنخ اصلی این حادثه تلخ باشد. کارآگاه وقتی دکمه پخش دستگاه را فشار داد شروع به پخش صدا کرد. صدایی بریده بریده شنیده می‌شد که می‌گفت: ‌از زندگی‌ام راضی نبودم و به زندگی‌ام پایان دادم. حلالم کنید. بعد از آن هم صدای شلیک گلوله شنیده و درنهایت صدا قطع شد.
وجود اسلحه در دست متوفی و شلیک گلوله از فاصله نزدیک و صدای ضبط شده حاکی از این بود که مرد جوانی به پارک رفته و در محلی خلوت به زندگی‌اش پایان داده است؛ اما این همه ماجرا نبود. کارآگاه که از همان ابتدا به ماجرا مشکوک بود و درباره صحنه کشف جسد تردید داشت معتقد بود که این حادثه یک قتل مرموز است، نه خودکشی؛ به همین دلیل او در گزارش خود نوشت: مرد جوانی که پیکرش در پارک کشف شد، با شلیک گلوله به قتل رسیده است. به‌نظر شما با وجود شواهد و مدارکی که در محل حادثه به‌دست آمده و نشان می‌دهد مرد جوان خودکشی کرده، چرا کارآگاه معتقد است این مرد به قتل رسیده است؟
به 3نفر از خوانندگانی که به معمای جنایی ما پاسخ صحیح دهند به قید قرعه 3کارت هدیه 005هزار تومانی اهدا خواهد شد.

پاسخ‌هایتان را از طریق پیامک به شماره    300099901     ارسال کنید. به 3نفر از افرادی که پاسخ درست را ارسال کرده باشند به قید قرعه   کارت هدیه 500هزارتومانی  اهدا می‌شود.

پاسخ معمای شماره 12
در معمای جنایی شماره قبل اشاره شد که کارآگاهان به این نتیجه رسیدند سرقتی اتفاق نیفتاده، بلکه زن و شوهر جوان قصد صحنه‌سازی‌ دارند و ماجرا یک سرقت ساختگی است. آنها با توجه به شیشه‌هایی که داخل خانه و زیر پنجره ریخته بود پی بردند که شکستن شیشه از داخل خانه اتفاق افتاده و زن و شوهر جوان دروغ می‌گویند و قصد گمراه کردن پلیس را دارند.

برندگان
09124690***
09112112***
09171710***
برنده کارت هدیه  500هزار تومانی شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید