• سه شنبه 12 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 25 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 02
چهار شنبه 4 بهمن 1402
کد مطلب : 216657
+
-

ايران با يک نمايش خوب، امارات را شکست داد و با حداکثر امتيازات صدرنشين مطلق شد

صدراعظم

تیتر یک
صدراعظم

1-  ترکیب تیم ملی ایران در سومین بازی باز هم تغییراتی نسبت به بازی‌های گذشته داشت. سردار آزمون برای نخستین‌بار در این رقابت‌ها در ترکیب اصلی به میدان رفت. او فقط در بازی با فلسطین یک نیمه بازی کرده بود که یکی از گل‌های آن بازی را به نام خودش ثبت کرد. علاوه بر آزمون که دیروز مقابل امارات فیکس شد، علی قلی‌زاده هم بعد از اینکه مدت‌ها به‌خاطر آسیب‌دیدگی از میادین به دور بود بالاخره بازگشت خود را جشن گرفت و در ترکیب ابتدایی به زمین رفت. درباره تغییراتی که قلعه‌‌نویی در ترکیب تیم ملی اعمال می‌کند، نکته جالب، خروج کامل محمد محبی از برنامه‌های اوست. محبی تقریبا در همه بازی‌های تدارکاتی جزو ترکیب 11نفره بود و بعد از مهدی طارمی بالاترین دقایق حضور در میدان را داشت اما وقتی به جام ملت‌ها رسید کاملا نیمکت‌نشین شد.
2-  بالاخره طارمی گل زد. تیم ملی در 2بازی ابتدایی‌اش 5گل زد و تقریبا همه مهاجمان تیم گل زدند اما طارمی هیچ سهمی از این گل‌ها نداشت. حتی در آخرین بازی تدارکاتی که با برتری 5گله تیم ملی به پایان رسید هم طارمی هیچ سهمی از آن 5گل نداشت. انتظار مهاجم اول تیم ملی بالاخره دیروز به سر رسید و او روی همکاری با سردار دروازه اماراتی‌ها را باز کرد. شکسته‌شدن طلسم گلزنی او می‌تواند خبر خوبی برای کادر فنی در آستانه مراحل مهم بعدی باشد.
 3- قانون مصدوم‌شدن یک بازیکن در هر بازی این تورنمنت، باز هم برای ایران رعایت شد. ایران در بازی اول شجاع خلیل‌زاده و در بازی دوم مجید حسینی را به‌دلیل مصدومیت از دست داد که از میان آنها شجاع تازه بهبود یافته و به میدان برگشته است. در بازی دیشب مقابل امارات نوبت به صادق محرمی رسید که در برخورد با اماراتی‌ها و در آخرین دقایق نیمه اول دچار آسیب شدید شد و از زمین بیرون رفت. جای صادق محرمی را رامین رضاییان گرفت تا 2 مدافع راست تیم ملی در دور مقدماتی تقریبا به یک اندازه بازی کرده باشند.
4-  کم پیش می‌آید علیرضا بیرانوند در تورنمنتی شرکت کند و از کسی پنالتی نگیرد. او که در جام ملت‌های قبلی پنالتی عمانی‌ها را گرفته بود این بار از بازیکن امارات پنالتی گرفت. این پنالتی را داور ازبکستانی با کمک VAR و به‌خاطر خطای کنعانی‌زادگان اعلام کرده بود اما یحیی الغسانی نتوانست آن را از بیرانوند عبور دهد.
5-  بعد از پنالتی روحیه اماراتی‌ها به شکل آشکاری افت کرد و بازی کاملا دست ایران افتاد. فقط 2دقیقه از مهار پنالتی گذشته بود که طارمی گل دوم خود و تیمش را زد و کار را تمام کرد. طارمی یک‌بار هم گل ساخت و آزمون دروازه حریف را باز کرد اما گل او آفساید گرفته شد. سردار یک گل آفساید هم در نیمه اول زده بود و در ادامه یک گل دیگر از محمد محبی هم با کمک VAR رد شد تا ایران رکورد گل‌های مردود را هم در این بازی بشکند. در وقت‌های اضافه دروازه بیرو باز شد اما درنهایت تیم قلعه‌نویی با 9امتیاز کامل و عنوان سرگروهی به مرحله حذفی رفت و به‌احتمال فراوان در این مرحله با سوریه روبه‌رو می‌شود. گل دقایق پایانی باعث شد تا این تیم به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید