• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 30 دی 1402
کد مطلب : 216221
+
-

اطلاعیه سوم وزارت اطلاعات درباره انفجار کرمان

 وزارت اطلاعات در اطلاعیه سوم خود درباره فاجعه تروریستی کرمان اطلاعات جدیدی را درمورد تعدادی از سرکردگان داعش و انتقال آنها به بازداشتگاه‌های کشور اعلام کرد.
در پی وقوع فاجعه غمبار در مراسم سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی(ره) در کرمان اطلاعات قابل توجهی از لایه‌های دخیل در طراحی و اجرای آن عملیات تروریستی حاصل شد. به‌دنبال آن تعداد دیگری از عناصر مرتبط با واقعه مذکور، در سطوح برخی سرکردگان گروهک مزدور داعش تا عوامل عملیاتی و از اتباع چند کشور، شناسایی، بازداشت و به بازداشتگاه‌های کشور منتقل شدند. با توجه به ادامه‌دار بودن عملیات آفندی و پدافندی و استمرار حضور مترصّدِ سربازان گمنام امام زمان (عج) در محیط‌های هدف، ذیلاً به بخش دیگری از اطلاعات حاصله و اقدامات صورت گرفته اشاره می‌گردد:
 2 تروریست تکفیری که چند روز پس از حادثه جنایتکارانه کرمان، با هدف انجام عملیات مجدد در دیار کریمان وارد کشور شده بودند، با تدابیر هوشمندانه و اقدام فداکارانه سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره‌ کل اطلاعات استان کرمان، به محاصره دلاورمردان گمنام کرمانی درآمده و در تیراندازی‌های متقابل، هر دو عنصر تکفیری به هلاکت رسیدند.
بازداشت یکی از سرکردگان داعشی به‌نام «محمد عمران تنویر» با نام مستعار «ابوعمران». وی از اُمرای داعش موسوم به ولایت خراسان بوده است. نامبرده که متخصص بمب‌سازی گروهک مزدور داعش است در چند کشور منطقه حضور داشته و به‌عنوان یکی از اُمرای گروهک مزدور داعش ارتقا یافته است. تحقیقات از نامبرده ادامه دارد.
بازداشت شخصی دیگر به نام «مهتاب» (مذکر) که او نیز از عوامل مرتبط با «عبدالله تاجیکی» بوده و با طراحی عبدالله، در پوشش کارگری وارد کشور شده بود. این فرد در مرحله بازجویی قرار دارد.
شناسایی و بازداشت تروریستی دیگر از سرکردگان موسوم به داعش خراسان همراه با 4 نفر از اعضای تیم وی.
شناسایی و بازداشت یک تروریست که قصد انجام عملیات تروریستی در بارگاه یکی از امامزادگان در حومه شهر مقدس مشهد را داشت. از این فرد اسلحه و متعلقات آن کشف شد و تحت تحقیق و بازجویی قرار دارد.
شناسایی و رهگیری یکی از سرکردگان گروهک صهیونیستی داعش، به نام «محمد عادل عارف» معروف به «عادل پنجشیری» که طبق آخرین ردهای به‌دست آمده، وارد منطقه‌ای در غرب تهران شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید