• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 30 دی 1402
کد مطلب : 216155
+
-

اولین جام پر کشید

آیا رئال مادرید بهترین تیم جهان است؟ سیمئونه می‌گوید آری، اتلتیکو می‌گوید نه

اولین جام پر کشید

رئال معمولا جام‌حذفی را جدی نمی‌گیرد. در 35سال گذشته‌ آنها فقط 4بار این جام را برده‌اند که آخرین‌بار فصل گذشته بود و 2تا از این جام‌ها هم با آنچلوتی به‌دست آمده است. این بار هم که رئالی‌ها کوپا‌دل‌ری را جدی گرفته‌اند، به قرعه سختی خورد‌ه‌اند. آنها که با خستگی به مصاف اتلتیکو رفته بودند، شکست خوردند و با این باخت، روند 21بازی بدون شکستشان در این فصل متوقف شد. هر دو باخت رئال در همه رقابت‌های فصل مقابل اتلتیکو و در زمین این تیم بوده است. انتقام خیلی زود گرفته شد؛ اتلتیکومادرید شکست 5بر 3 در وقت اضافه دیدار نیمه‌نهایی سوپرجام را در مرحله یک‌هشتم جام‌حذفی اسپانیا در زمین خودش در همان وقت اضافه و با نتیجه 4بر 2 گرفت. در شب بد وینیسیوس و شوامنی و رودریگو، بیشتر گل‌های بازی روی اشتباهات بازیکنان خودی رد و بدل شد. اوبلاک یک گل به‌خودی زد، رودریگو 2پاس گل داد و وینیسیوس یکی. اوبال و لونین چند مهار عالی هم داشتند و 2توپ هم به دیرک افقی دروازه اتلتی خورد وگرنه این بازی بالای 10گل می‌توانست داشته باشد. 2بازی با اتلتیکو و یک بازی با بارسلونا در 8روز رئال را خسته کرده بود. سیمئونه پس از بازی گفت: «من فکر می‌کنم رئال بهترین تیم فعلی جهان است.»
   اشتباهات زیاد دفاعی و ترکیب ناقص رئال با 20بازیکن باعث شده است فشار رسانه‌ای روی مدیران رئال برای خرید مدافع افزایش یابد. حذف از کوپادل‌ری باعث می‌شود 4بازی تا پایان فصل صرفه‌جویی شود و تیم ناقص رئال با فشار کمتری به‌کار ادامه دهد. آنها کمتر از 96ساعت دیگر یعنی عصر فردا در لیگ به مصاف ‌آلمریا خواهند رفت. اتلتیکو هم امروز بازی دارد. آخرین باری که رئال از کوپادل‌ری حذف شد، لیگ قهرمانان را برد!
   بر اتلتیکو به‌دلیل سبک خشونت‌آمیزش حرجی نیست، اما اینکه چگونه بازیکنان این تیم از دربی سوپرجام بدون کارت زرد و قرمز و پنالتی بیرون آمدند و در بازی جام‌حذفی نیز خیلی کمتر از حریف کارت گرفتند، موضوعی است که نمی‌توان آن را هضم کرد. انگار داوران به این تیم پاداش می‌دهند تا طوری که دوست دارند بازی کنند و به حریف آسیب بزنند. فقط در یک مورد، رودریگو دی‌پل آرژانتینی باید دست‌کم 4کارت زرد و قرمز می‌گرفت.
   سیمئونه همان‌قدر که مقابل بارسلونا بی‌آزار است، همواره رئال را آزار داده. حالا تعداد بردها و باخت‌های او مقابل آنچلوتی با هم برابر شده و هر کدام 9بار دیگری را برده و 5بار مساوی کرده‌اند.
   تعداد بردهای اتلتی مقابل رئال به 59برد در 235بازی افزایش یافت، مقابل 116شکست.
   رئال‌مادرید از 4بازی اخیر خود مقابل اتلتیکومادرید در تمامی رقابت‌ها تنها یک برد کسب کرده است.
   از زمانی که سیمئونه هدایت اتلتیکو را به‌عهده گرفته، در 13تقابل با رئال در بازی‌های حذفی، 8بار کار را به وقت اضافه کشانده است، درحالی‌که پیش از او فقط یکی از 22تقابل حذفی 2تیم به وقت اضافه کشیده شده بود؛ فینال کوپای 2013، فینال چمپیونزلیگ 2014، فینال چمپیونزلیگ 2016، سوپرجام اروپا 2018، سوپرجام اسپانیا 2020، یک‌چهارم نهایی کوپای 2023، سوپرجام اسپانیا 2024 و یک‌هشتم نهایی کوپای 2024.
   آخرین باری که رئال و اتلتیکو در بازی حذفی تک‌بازی به مصاف هم رفتند و کار به وقت اضافه کشیده نشد، به سال‌1992 برمی‌گردد که اتلتیکو در فینال جام‌حذفی و در 90دقیقه مقابل رئال با نتیجه 2بر صفر پیروز شد.
   اتلتیکومادرید برای نخستین‌بار در 9سال اخیر در 2بازی خانگی رسمی متوالی مقابل رئال‌مادرید پیروز شد.
   اتلتیکو در 3بازی این فصل 10گل به رئال زده و 8گل دریافت کرده است.
   بعد از سقوط به دسته‌2 و بازگشت به لیگ و گذشت 13سال، اتلتیکو هیچ‌وقت نتوانسته بود رئال‌مادرید را شکست دهد. هواداران رئال سال2011 در جریان دیداری که اتلتیکو شکستی سنگین و 4گله مقابل رقیب سنتی متحمل شد، بنری با این مضمون به ورزشگاه بردند: «حریف بهتر و قدرتمند‌تری برای دربی‌ می‌خواهیم.» حالا شاید آنها از آن پلاکارد پشیمان باشند.
   اتلتیکو و رئال‌مادرید تا‌کنون 21بار در کوپا در ورزشگاه اتلتیکو به مصاف هم رفته‌اند که هر کدام 8برد و 5تساوی به‌دست آورده‌اند.
   بلینگام یک‌ماه است گل نزده اما همچنان مؤثر بازی می‌کند. او عملکرد خود را در 24بازی این فصل در همه رقابت‌ها به 17گل و 7پاس گل رساند؛ یک اثر مستقیم روی گل‌ها در هر بازی.
   مندی به 150بازی با پیراهن رئال رسید. او در این فصل فقط 2بار دریبل خورده.
   خیرونا در مرحله قبلی 3بر یک رایووایکانو را برد و بارسلونا هم 3بر یک از سد تیم گمنام اونیونیستاس سالامانکا گذشت. مایورکا یک بر صفر بر تنریف غلبه کرد و سویا 3بر یک ختافه را برد. اوساسونا، فینالیست فصل پیش، 2بر صفر در خانه به سوسیداد باخت و سلتاویگو و بیلبائو والنسیا (3بر یک) و آلاوس (2بر صفر) را شکست دادند.


وینیسیوس همچنان هر‌جا که می‌رود، حاشیه می‌سازد. او در ابتدای بازی با توپ‌جمع‌کن درگیر شد. سپس بر سر گل دوم رئال که مثل رونالدو اشاره کرد او در این تورنمنت مانده، سرمربی اتلتیکو به او حمله کرد. در یک صحنه با داور زیادی صحبت و او را لمس کرد و کارت زرد گرفت. او و هرموسو درگوشی کل‌کل کردند و بعد با همه بازیکنان حریف تک‌تک درگیر شد و بعد هم با تماشاگران حریف درگیری پیدا کرد.
هواداران اتلتی که یک‌بار در این فصل عروسک شبیه وینیسیوس را دار زده و از مجازات گریخته بودند، باز هم به او توهین نژادپرستانه و تهدید کردند. پیش از دربی و در زمانی که اتوبوس رئال‌مادرید در حال ورود به ورزشگاه متروپولیتانو بود، شعار «وینیسیوس، تو یک میمونی» به وضوح شنیده می‌شد. پاکو آروسا، خبرنگار تلویزیون ملی اسپانیا نیز که در حال پوشش حاشیه‌های دربی بود، به‌علت برخورد تکه یخ بزرگ با سرش- یخی که یکی از هواداران اتلتیکو به طرف او پرتاب کرده بود- مصدوم شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید