• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 29 دی 1402
کد مطلب : 216100
+
-

بازهم عروس دریایی!

ناصر فروندیان

سلام. این جلسه در مورد تکنیک Finned JellyFish آموزش داریم. اگر متن و فیلم جلسه قبل را ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتما قبل از آغاز این جلسه، مطالب قبلی را بخوانید.
اگر خاطرتان باشد ما در جریان آموزش تکنیک‌های X Wing و Sword Fish، بحثی به اسم «خانه Fin شده» داشتیم که می‌گفتیم خانه Fin شده در تکنیک‌های خانواده N Fish، به آن خانه‌ای گفته می‌شود که اگر در جای صحیح خودش قرارگرفته باشد، حتما آن تکنیک را خواهیم دید. به عبارت دیگر، اگر خانه‌ای از خانه‌های تکنیک XWing یا SwordFish کمی جابه‌جا شده باشد، بازهم  می‌توانستیم به کمک «خانه Fin شده»  همان تکنیک را پیاده‌سازی کنیم.
در این جلسه همین خانه را در تکنیک عروس‌دریایی بررسی خواهیم کرد. به سودوکوی زیر توجه کنید:


خانه‌های آبی‌رنگ به‌صورت ردیفی یک Jelly Fish (عروس دریایی)را تشکیل می دهند. اما اگر به خانه 11این سودوکو  توجه کنید، این خانه کمی از تعریف تکنیک عروس‌دریایی جابه‌جا شده است! همین محتویات اگر در خانه 12 قرار داشت می‌توانستیم بگوییم که یک Jelly Fish از نوع 3-3-3-2 را در این سودوکو می‌بینیم. اما وقتی می‌گوییم این خانه جابه‌جا شده است، منظورمان این است که 4ردیف عروس دریایی کاملاً صحیح هستند اما  4 ستون آن تشکیل نشده است و با توجه به شکل بالا متوجه می‌شویم که خانه‌ای که جابه‌جا شده است باعث شده است که خانه‌های آبی‌رنگ، به جای 4ستون،  5 ستون را اشغال کنند. حالا می‌خواهیم بگوییم که  بازهم می‌توان از همین خانه 11 جابه‌جا شده‌( Fin شده) برای استفاده از تکنیک عروس دریایی استفاده کرد! می‌پرسید به چه صورت؟!
در این نمونه، یا باید خانه Fin شده دارای رقم ۸ صحیح باشد، که در این صورت خانه‌های 22 و 23 نمی‌توانند کاندیدای ۸ صحیح را به ما نشان دهند! و یا این‌خانه دارای رقم ۸ نیست، که در این صورت تکنیک Jelly Fish برقرار است و طبق آن بازهم 2 خانه 22 و 23 نمی‌توانند کاندیدای 8 صحیح را در خود داشته باشند.
از طرف دیگر ما می‌توانیم سقوط تکنیک Jelly Fish به تکنیک ماقبلش (یعنی Sword Fish) را در اینجا ببینیم. به چه شکل؟!
در صورتی که خانه 11 دارای ۸ صحیح نباشد (یعنی ارتباط قوی)، پس بدون شک خانه 19 باید جواب صحیح باشد و 8 شود. همین 8 شدن خانه 19 باعث می‌شود که تمامی 8‌های ستون نهم از بین بروند و خانه‌های آبی در ستون‌های هشتم، سوم و دوم و صد البته در ردیف‌های ششم، هفتم و نهم، دیده شوند.
این 3 ردیف و 3 ستون، دقیقا یک SwordFish (شمشیرماهی) از نوع 3-3-3 هستند که با توجه به این تکنیک، باز خانه های 22 و 23 نمی توانند کاندیدای 8 صحیح را در خود داشته باشند.
همین‌جا که شمشیرماهی ما دیده شد، می‌توانیم از سقوط آن به تکنیک X Wing هم استفاده کنیم! بله می‌توانیم با توجه به ارتباط قوی بین خانه‌های 62 و 68 اثبات کنیم که اگر خانه 62 جواب صحیح باشد، پس ردیف نهم بدون 8 باقی می‌ماند و در صورت ناصحیح بودن، پس خانه 68 جواب صحیح است و باعث ایجاد X Wing می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید