• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 28 دی 1402
کد مطلب : 216047
+
-

سلبریتی‌های واقعی در گالری مترو

یادداشت
سلبریتی‌های واقعی در گالری مترو

دانیال معمار؛  سردبیر

وقتی سخن از سلبریتی می شود عمدتا ذهن ها سمت چند بازیکن و بازیگر دارای شهرت می رود. اما به واقع سلبریتی کیست؟  سلبریتی دو معنای ممدوح و مذموم دارد. سلبریتی ممدوح فرد دارای شهرتی است که به واسطه هنر یا علمش محبوب مردم است. اما سلبریتی مذموم فردی است که به‌خاطر ایجاد محبوبیت دست به هرکاری می زند ولو حرف یا سخنان مذموم.
نمونه‌هایی از سلبریتی های ممدوح، قهرمانان اجتماعی در جامعه زنان ایران هستند. زنانی که فخرآفرینند و با وطن پرستی و ایمان برای مردم و کشورشان افتخار ساخته‌اند. از ورزش و هنرگرفته تا پزشکی و علم و پیشرفت و ایثار و فداکاری. با این همه دستگاه تبلیغاتی دشمن شب و روز تلاش می کند تا برای مردم ایران قهرمانان توهمی بسازد. قهرمانان پوچی که جامعه سلبریتی های مذموم را با هدف دکان سازی سیاسی و اقتصادی شکل می دهند.
بااین حال یکی از کم کاری های جدی رسانه ها بازی انفعالی در  زمین دغل بازانه دشمن است. به‌جای اینکه نقش خود را در معرفی قهرمانان حقیقی ایران ایفا کنند در خیلی از موارد در آتش اسطوره های دست ساز می دمند.
با همین مقدمه همشهری تصمیم گرفته است زنان قهرمان و افتخارآفرین حقیقی این مردم را معرفی‌کند. از دکتر پریرخ دادستان مادر روانشناسی‌‌نوین ایران گرفته تا دکتر زرین اسحاقی شیمی دان برجسته جهان و دکتر بهناز حیدرچی کاشف اولین واکسن ایدز جهان و مجتهده بانو امین‌ و بانو ناهید فاتحی کرجو که توسط کومله به مقام شهادت رسید.
50 بانوی اثرگذار ایران که با حب وطن و قدرت ایمان شان توانستند برای مردم و تاریخ این کشور افتخار آفرینی کنند. این 50 بانوی قهرمان در چهاردسته معرفی می شوند. دسته اول بانوان عرصه مبارزه با جهل و ایجاد روشنگری. دسته دوم بانوان مبارزه با ظلم و ستم. دسته سوم بانوان عرصه علم و پژوهش و دسته چهارم بانوان عرصه خدمات اجتماعی و انفاق و ایثار.  برای معرفی این قهرمانان اجتماعی نیز از بستری نوین و متفاوت در رسانه استفاده شده است. فضایی که روزانه محل رجوع و بازدید میلیونی مردم شهر است؛ فضای کالبدی و تبلیغاتی متروی تهران. این روزها اگر با مترو سفر داشته‌باشید می توانید با این 50 بانوی قهرمان ایران زمین آشنا شوید.  در نهایت اینکه این اولین اکران محتوایی-رسانه‌ای است اما در روزهای دیگر نیز منتظر خبرهای جدیدتر باشید. از این پس‌کمپین‌های روشنگرانه همشهری را در بزرگ‌ترین گالری زیرزمین تهران و در دیوار های مترو و بدنه داخلی و خارجی قطارها خواهید دید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید