رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران از سهم 50درصدی موتورسواران در آمارهای مرگومیر تصادفات خبر داد و گفت که برای کاهش این آمارها استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران یک ضرورت است. به گزارش همشهری، امروز شاهد هستیم که اغلب موتورسواران قانونشکنی میکنند. سرعت بالا، حرکات خطرناک، حرکت و پارک در پیادهرو، حمل بار غیرمجاز، فعالیتهای غیرمتعارف و... موارد تخلفی است که موتورسواران مرتکب میشوند. بنابراین ساماندهی آنها اولویت شهرداری و پلیس راهور است. سیدجعفر تشکریهاشمی با اشاره به اجرای طرح خط ایست برای موتورسوارها گفت: «این طرح پیشنهادی بهصورت آزمایشی برای ساماندهی موتورسیکلتها در 4 تقاطع توسط سازمان حملونقل و ترافیک اجرا میشود. پیشنهاد ما این بود که در تقاطعها، محلی برای ایست موتورسیکلتها اختصاص داده شود چرا که گذرگاه عابرپیاده در ابتدای معابر قرار گرفته و بلافاصله پس از آن محل ایست خودروهاست و صف طولانی از موتورها پشت چراغ تشکیل میشود و به روشهای مختلف، راکبان خود را به تقاطع و جلوی صف میرسانند و هاب تقاطع را با توقف خود پر میکنند و چون شاهد راهبندان به واسطه توقف خود در تقاطع میشوند، بعضاً از چراغ قرمز عبور میکنند.» او همچنین تأکید کرد: «اگر قبل از گذرگاه عابرپیاده فضایی به طول ۵ تا ۱۰ متر به جای ایست خودروها به ایست موتورسیکلتها اختصاص یابد و پس از آن خط ایست خودروها درنظر گرفته شود، راکبان موتور برای ایست، این فضای امن را تجربه میکنند و در تقاطع توقف نخواهند کرد. این طرح در چند تقاطع اجرایی شده و امیدواریم با همکاری پلیس و مدیریت شهری گسترش یابد.»
اجرای خط ایست برای موتورسوارها
در همینه زمینه :