• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 28 دی 1402
کد مطلب : 215986
+
-

طلای المپیک را می‌خواهیم

طلای المپیک را می‌خواهیم

فردین هدایتی بعد از مدال طلای تورنمنت کرواسی، مدعی طلای المپیک شد و این درحالی است که او حریف جدی‌ای به نام امین میرزازاده در خود ایران دارد

می‌شد پیش‌بینی کرد فردین هدایتی بعد از کسب مدال‌های طلا و نقره جوانان جهان برای خیلی از سنگین وزن‌های کشتی فرنگی خطری جدی محسوب شود و آنها را تهدید کند. او در مسابقات قهرمانی کشور علی‌اکبر یوسفی، قهرمان جهان در سال2021 را شکست داد و قهرمان وزن 130کیلوگرم شد. هدایتی دهه‌هشتادی با تصمیم کادر فنی راهی تورنمنت کرواسی شد و با درخششی که در 5دور کشتی داشت، توانست مدال طلای این مسابقات را کسب کند. هدایتی در کرواسی و در مسابقه فینال سنگین‌وزن آزاد که بین امیرحسین زارع با امیررضا معصومی برگزار شد، زارع را کوچ کرد؛ مسابقه‌ای که زارع برنده آن بود. با فردین درباره این اتفاق و عملکردش در تورنمنت کرواسی صحبت کرده‌‌ایم.

   از اتفاق عجیبی شروع کنیم که در مسابقات کرواسی افتاد و به‌عنوان مربی کشتی آزاد، هدایت امیرحسین زارع را برعهده گرفتی. چه شد که یک کشتی‌گیر فرنگی‌کار به‌عنوان کوچ زارع انتخاب شد؟
اول از همه باید بگویم امیرحسین برادر بزرگ‌تر و دوست صمیمی من است. ما همشهری هم هستیم و زمان زیادی را در اردو و خارج از اردو با هم سپری می‌کنیم. در فینال سنگین وزن کشتی آزاد امیرحسین و امیرضا معصومی باید با هم کشتی می‌گرفتند و به‌خاطر همین با هماهنگی فدراسیون و با اجازه از آقای رنگرز من و مربی تیم فرنگی در جایگاه کوچ نشستیم. البته که من در جایگاه راهنمایی قهرمان جهان و المپیک نیستم ولی در حد توانم سعی کردم کمک کنم. امیدوارم امیرحسین در دومین حضورش در المپیک باز هم دست پر به کشور برگردد و این بار مدالش طلایی باشد.

   در کرواسی 5 دور کشتی گرفتی و تمام رقبای عنوان‌دار را شکست دادی. درباره این مسابقات برایمان بگو.
بعد از قهرمانی در مسابقات کشوری با تصمیم کادر فنی به مسابقات کرواسی اعزام شدم. مرحله به مرحله پیش رفتم و برای هر کشتی برنامه داشتم. در کرواسی 5دور کشتی گرفتم. حریف کوبایی‌ام از سال 2017 تا 2023 روی سکوي جهانی بود که با کمک کادر فنی و دعای مردم عزیز توانستم پیروز کشتی باشم. حریف چینی هم که در فینال با او کشتی گرفتم، قهرمان آسیا و نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو بود که خدا را شکر توانستم او را هم شکست بدهم و طلای این مسابقات را کسب کنم.

   امین میرزازاده در این وزن طلای جهان سال2023 را کسب کرد. رقابت خودت را با او چطور می‌بینی؟
پهلوان امین میرزازاده دوست من است و بیرون تشک با یکدیگر رفاقت داریم و روی تشک رقابت. امیدوارم هرکسی نماینده شایسته‌تری برای ایران باشد و بتواند دل مردم عزیز را شاد کند، ملی‌پوش ایران در المپیک پاریس باشد. من تمام فکر و ذکرم حضور در المپیک و کسب افتخار برای کشورم است و تمام تلاشم را می‌کنم.

   نظرت درباره مبارزه با کایالپ و لوپز کوبایی چیست که سال‌هاست در فوق‌سنگین کسب افتخار می‌کنند؟
هر دوی آنها کشتی‌گیران بزرگی هستند و این مسئله از افتخاراتی که در المپیک و جهان کسب کرده‌اند، مشخص است. من تمرکزم روی کار خودم است و مطمئنم هرکسی بیشتر تلاش کند و زحمت بکشد نتیجه‌اش را می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
نقل قول خبر/پیگیر وعده‌های شهرداری خواهیم بود