• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 27 دی 1402
کد مطلب : 215906
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYlkN
+
-

غرس نهال به یاد شهدای پایتخت

فرمانده سپاه محمدرسول‌اللهص تهران بزرگ: 603 نقطه محل شهادت در تهران وجود دارد که مقرر شد شهرداری المان‌هایی در این نقاط ایجاد کند

شورا
غرس نهال به یاد شهدای پایتخت

زینب زینال‌زاده- روزنامه‌نگار

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ دیروز (26دی) برای ارائه گزارش کنگره 24هزار شهید پایتخت و 140شهید شهرداری تهران، به صحن شورای شهر آمد و از طرح غرس نهال به یاد شهدای تهران خبر داد و گفت که این طرح هشتم بهمن‌ماه رونمایی می‌شود. آنطور که سردار حسن حسن‌زاده عنوان کرده: «24هزار نهال توسط شهرداری تهران غرس می‌شود و علاوه بر آن برنامه «شهر شهدا» هم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد که براساس پیش‌بینی معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری، بیش از یک میلیون نفر در این برنامه شرکت می‌کنند.» او در ادامه تأکید کرد که ۶۰۳ نقطه محل شهادت در تهران وجود دارد و ‌‌باید کسانی که به تهران می‌آیند این موضوع را احساس کنند و از این‌رو مقرر شد تا شهرداری المان‌هایی را در این نقاط ایجاد کند.

بسیج؛ بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در ادامه صحبت‌هایش گفت که حضور اعضای شورای شهر بین مردم محرز است و براساس ارزیابی‌ها می‌بینیم که این دوره فعال‌ترین شورا در ادوار اخیر است. سردار حسن‌زاده با تأکید بر تعامل روز‌افزون بسیج به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی با تمام سطوح شهرداری، عنوان کرد که اقدامات شورا در طرح شهید همدانی و اجرای برنامه‌های اثرگذار ازجمله راهیان نور جای تقدیر دارد.

۵۶۰ بانوی شهید در تهران
به‌گفته فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، 560بانوی شهید در تهران وجود دارد. سردار حسن‌زاده تأکید کرد: «آنچنان که باید به معرفی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته نشده است. در تهران 1200خانواده چند‌شهید و 250شهید ادیان توحیدی داریم. همچنین 1333نفر هم در ترور، موشک‌باران و بمبگذاری‌ها به شهادت رسیده‌اند. با تدبیر شهردار تهران، کمیته فرهنگی با مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی و اداره کل فرهنگی، کمیته فضاسازی و المان‌ها با مسئولیت سازمان زیباسازی و کمیته یادمان‌ها با مسئولیت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تشکیل شده است.»

برگزاری دهه شهدایی
اجلاسیه «دهه شهدایی تهران» از ۲ تا ۱۲‌بهمن‌ماه برگزار می‌شود. سردار حسن حسن‌زاده با بیان این مطلب گفت که تهران را باید به‌عنوان شهر دارای ۲۴‌هزار شهید شناخت. او در ادامه به تشریح برخی از برنامه‌ها‌ پرداخت و عنوان کرد: «سرود ۲۴‌هزار شهید تهران با حضور ۲۴‌هزار نفر، بهار سال آینده در میدان آزادی اجرا می‌شود. تالار وحدت 29دی میزبان سمفونی ۲۴‌هزار شهید خواهد بود. همچنین یادواره شهدای انتظامی و یادواره‌های خیابانی در ۱۱۰‌نقطه، دوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود. مردم در معابر این یادواره‌ها را خواهند دید و این اقدام، کار جدیدی است که بسیج انجام می‌دهد و کل شهر به یک یادواره تبدیل خواهد شد.»

تأیید حسابرسی سازمان میادین و تصویب اساسنامه 3سازمان
ارائه گزارش حسابرسی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار (سال‌های 1400 و 1401) دستور جلسه شورا بود که در نهایت توسط اعضا تأیید شد. احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت شورا در جریان بررسی آن گفت که وضعیت مالیاتی و بیمه سازمان باید تعیین تکلیف شود. همچنین سازمان باید در راستای پیگیری و تعیین تکلیف دعاوی مطروحه علیه سازمان در پرونده معارضان ملکی ازجمله میدان بعثت و میدان مرکزی اقدام کند و گزارش آن را در شورا ارائه دهد.
ایوب فصاحت، مدیرعامل سابق سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران هم از پرداخت جرایم سازمان خبر داد و گفت: «اصل و جرایم غیرقابل بخشش پرداخت شده و جرایم قابل بخشش باقی مانده که در جلسه با مدیرکل امور مالیاتی، این جریمه‌ها نیز تعیین تکلیف خواهد شد و بدهی به صفر می‌رسد.» در ادامه جلسه اعضای شورای شهر تهران، اساسنامه 3سازمان (مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، سازمان مدیریت حمل‌ونقل و پایانه‌ها و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران) را بررسی و پس از اعمال اصلاحات، تصویب کردند.

مکث
رونمایی از تاکسی‌های برقی در هفته هوای پاک

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران دیروز (26دی) در جمع خبرنگاران گفت: «مدیران دیدند از هوای پاک خبری نیست و گفتند بهتر است در تقویم نیز خبری نباشد، اما امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌ها به هوای پاک دست یابیم. البته که بدون کمک مردم نیز نمی‌توان به جایی رسید.‌ امیدواریم اقدامات به‌گونه‌ای انجام شود که شرمنده مردم نشویم.» او به رونمایی از تاکسی‌های برقی اشاره و عنوان کرد: «بهره‌برداری از تاکسی‌های برقی وارداتی با حضور وزیر صمت و شهردار تهران به مناسبت روز هوای پاک انجام شد و انتظار داریم از این تعداد معدود به تعداد قابل‌توجهی برسیم.»

مکث
رونمایی از کتاب حقوق عامه و حقوق شهروندی؛ اردیبهشت‌1403
مهدی اقراریان، رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت که سال آینده در روز شوراها (9اردیبهشت) با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، کتابی را با محوریت «حقوق عامه و حقوق شهروندی» رونمایی خواهیم کرد. او تأکید کرد: «شورای شهر در ادوار گذشته منشور حقوق شهروندی را تصویب کرده بود و تکمیل این مصوبه در دستور کار ما قرار گرفته و اقدامات مشترکی را در این زمینه با پژوهشکده قوه قضاییه آغاز کرده‌ایم و امیدواریم تمام کمیسیون‌ها در این زمینه مشارکت کنند.» اقراریان به پویش «شهروند آگاه» هم اشاره و عنوان کرد: «انتظار داریم شهرداری برای تحقق این آگاهی، سال آینده هم در بودجه و هم در مشارکت، همکاری لازم را با شورا داشته باشد؛ چرا‌که معتقدم شورای شهر حتما باید پاسدار و امین حقوق عامه و حقوق شهروندی باشد. مصادیق حقوق عامه و حقوق شهروندی شامل اولویت به مناطق مستضعف‌نشین، عدالت در توزیع خدمات شهری، گسترش آبادانی، حفظ طبیعت و موارد متعدد دیگر است.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید