• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 25 دی 1402
کد مطلب : 215728
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/RgJnR
+
-

خط و نشان

تيم ملي ايران گام نخست را محكم برداشت و با كسب يك‌پيروزي مقتدرانه مقابل فلسطين، نشان داد به كمتر از فتح جام رضايت نخواهد داد

تیتر یک
خط و نشان

جام ملت‌هاي آسيا با پيروزي پر گل 4 بر يك براي تيم ملي ايران آغاز شد. فلسطين كه در بازي‌هاي گذشته تيم‌هاي ملي استراليا و عربستان را حسابي به دردسر انداخته بود و انتظار مي‌رفت در فاز دفاعي تيم مستحكمي باشد، در همان دقيقه دوم بازي دروازه‌اش با گل انصاري‌فرد باز شد. همين گل زودهنگام كمك كرد تا تيم قلعه‌نويي خيلي زود توپ و زمين را در اختيار بگيرد و با گل‌هاي شجاع خليل‌زاده (14) و مهدي قائدي (38)، نيمه‌اول فوق‌العاده‌اي را پشت سر بگذارد. اتفاقات تلخ اين نيمه مصدوميت خليل‌زاده و اشتباه عزت‌اللهي روي تك‌گل فلسطيني‌ها بود. در نيمه مربيان هم اين تيم ملي ايران بود كه مالكيت توپ را در اختيار داشت و با حضور سردار آزمون در دقيقه‌55 به گل چهارم رسيد. باتوجه به پيروزي 3 بر يك امارات مقابل هنگ‌كنگ، تيم ملي ايران با پيروزي 4 بر يك برابر فلسطين به صدرجدول رفت تا گام اول را محكم برداشته باشد و به نوعي براي رقبا خط و نشان بكشد.

   غافلگیری‌های ترکیب
حضور كريم انصاري‌فرد و مهدي قائدي در تركيب اصلي، غافلگيري قلعه‌نويي براي شروع تورنمنت بود. دير رسيدن آزمون به اردو، بهترين اتفاق ممكن براي انصاري‌فرد را رقم زد تا در تركيب اصلي قرار بگيرد و جام را با گلزني آغاز كند. مهدي قائدي هم كه تا همين چند هفته پيش شانس كمي براي حضور در فهرست نهايي مسافران قطر داشت، پس از درخشش در آخرين بازي دوستانه، اعتماد قلعه‌نويي را جلب كرد و جزو 11‌نفر اصلي به زمين رفت. او هم درست مثل انصاري‌فرد به بهترين شكل ممكن جواب اعتماد كادر فني را داد؛ با تاثيرگذاري روي گل اول و زدن گل سوم. جالب اينكه
هر دوبازيكن در پايان نيمه اول از زمين مسابقه بيرون رفتند تا آزمون و محبي جاي آنها را در تركيب اصلي بگيرند. به اين نكته هم بايد اشاره داشت كه تركيب اصلي تيم‌ملي يك‌غايب بزرگ ديگر هم داشت. رامين رضاييان كه امسال يكي از آماده‌ترين بازيكنان ليگ برتر بوده، به دليل مصدوميت و دير اضافه شدن به تمرينات گروهي، شانس حضور در تركيب اوليه بازي را از دست داد. به هر حال قلعه‌نويي براي موفقيت در قطر حساب ويژه‌اي روي رضاييان باز كرده و حاضر نيست روي اين بازيكن ريسك كند. صادق محرمي جانشين رضاييان در تركيب اصلي بود كه عملكرد قابل قبولي داشت و پايه‌گذار گل چهارم هم شد. رضاييان در 10‌دقيقه پاياني براي ايران به زمين رفت تا شايد براي بازي‌هاي بعدي آماده شود.

   مصدومیت گلزن
شجاع خليل‌زاده هم يكي از چهره‌هاي ويژه بازي ايران و فلسطين بود؛ مدافعي كه گل دوم تيم ملي را زد و به خاطر فلسطيني‌ها خوشحالي هم نكرد اما در ادامه بازي دچار آسيب‌ديدگي شد و مجبور شد پيش از پايان نيمه اول زمين مسابقه را ترك كند. قلعه‌نويي كه تيمش پس از خروج شجاع گل اول را خورد، اميدوار است مصدوميت مدافع كليدي‌اش جدي نباشد و او بتواند در بازي‌هاي آينده به تيم كمك كند.

   ستاره میدان
سامان قدوس؛ ستاره‌اي كه خيلي ها اعتقاد داشتند در جام‌جهاني هم شايستگي حضور در تركيب اصلي را داشت و مي‌توانست به تيم ملي كمك كند اما به هر حال كارلوس كي‌روش چنين نظري نداشت! قدوس كه در دوره قلعه‌نويي به مهره ثابت تيم ملي تبديل شده، روز گذشته مقابل فلسطين هم فيكس بود و نشان داد چرا كادرفني جديد تيم ملي تا اين حد به او اعتماد دارد. او بيشترين نقش را روي گل اول داشت، گل دوم را با سانتر زيبایش براي شجاع ساخت و روي گل چهارم هم تاثير مستقيم داشت. قدوس با نمره8.7، بهترين بازيكن ايران در بازي ديشب بود و نشان داد با آمادگي هرچه تمام‌تر خودش را از ليگ برتر به جام‌ملت‌ها رسانده است. او دردقايق پاياني جاي خودش را به اميد ابراهيمي داد.

   ثبت در تاریخ
سردار آزمون كه داستان آمدن يا نيامدنش به جام‌ملت‌ها، سروصداي فراواني به راه انداخت، تنها 45‌دقيقه از تركيب تيم ملي دور ماند. او در نيمه دوم به ميدان آمد و تنها پس از 10‌دقيقه دروازه فلسطين را براي چهارمين‌بار باز كرد تا به دومين گلزن برتر تاريخ تيم ملي تبديل شود. او در كنار كريم باقري اين عنوان را دارد و حالا در همين جام مي‌تواند از ستاره سابق تيم ملي عبور كند. مهدی طارمی، دیگر مهاجم تیم ملی هم روز گذشته تلاش زیادی کرد تا نامش را در بین گلزنان بازی اول قرار دهد اما در نهایت موفق به گلزنی نشد تا امیدش به بازی‌های بعدی باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید