• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 25 دی 1402
کد مطلب : 215715
+
-

آمریکا زیر ضربه مقاومت

نگاه
آمریکا زیر ضربه مقاومت

امیر مسروری؛ روزنامه‌نگار

یک: چند ماهی است که اهداف منطقه‌ای مقاومت تغییر کرده است. پیش از این هر نوع کنش و واکنشی از سوی مقاومت در پاسخ به تجاوزات امنیتی علیه حیثیت اسلامی و ملی، علیه تل‌آویو و در سرزمین‌های اشغالی یا مربوط به اهداف رژیم صهیونیستی در خارج از فلسطین بود. مدتی است این راهبرد تغییر پیدا کرد. پس از 7اکتبر 2023 و شکست سنگین اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی، چرخش واکنش‌ها از تل‌آویو به سمت نیروهای اشغالگر آمریکایی، شاهد موج جدیدی از تغییرات ژئوپلیتیک خواهیم بود. در عراق روزانه مقاومت اسلامی، پایگاه‌های ارتش آمریکا را هدف قرار می‌دهد. مقاومت اسلامی در سوریه، مراکز نظامی آمریکا را هدف گرفته و مقاومت اسلامی یمن نیز چندی است به این نبرد وارد شده است. باید اذعان کرد سیاست اخراج آمریکا از منطقه، پس از شهادت سرداران سلیمانی و ابومهدی المهندس سرعت یافت و با درگیری اخیر رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، عملی‌تر شد. آمریکا با حمایت از کشتار رژیم صهیونیستی در غزه، به مقاومت اسلامی در منطقه چراغ سبز نشان داد تا اهداف این دولت در غرب آسیا را آماج حملات راکتی، پهپادی و موشکی قرار دهد و هرروز شاهد نا‌امنی بیشتر برای ارتشیان آمریکایی باشیم.
دو: در روزهای اخیر دریانوردی در منطقه افزایش نگران‌کننده‌ای داشت. فارغ از ضربه سنگین به حمل‌ونقل دریایی، محصولات رژیم صهیونیستی و بنادر فلسطین اشغالی، هزینه جابه‌جایی، حفاظت و بیمه دریایی به‌شدت افزایش یافت. افزایش این قیمت فشار سنگینی به اروپا و آمریکا نیز وارد می‌سازد. متحدان تل‌آویو نگرانند بهای تمام‌شده محصولات بالا برود و قیمت‌ها غیرقابل کنترل شود و اقتصاد ضعیف‌شده غرب بیش از پیش آسیب ببیند. تا جایی که افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها نیز کمکی به تل‌آویو نکرده‌ و شرکتی حاضر نیست حمل‌ونقل را به این سرزمین برعهده بگیرد.
سه: باید پذیرفت نوک حملات مقاومت، کاخ سفید را نشانه گرفته است و مقاومت هر آشوب و بحرانی را از چشمان پنتاگون در منطقه می‌بیند. تغییر راهبردهای مقاومت با عملیات جدید آمریکا علیه یمن افزایش یافته است. مقاومت یک هدف را دنبال می‌کند و آن اخراج نیروهای خارجی به‌ویژه آمریکا از منطقه است. این بلوغ به‌وجود آمده‌ که نبود آمریکا در منطقه بدین معناست که غرب آسیا ضمن جلب آرامش عمومی، با فروپاشی چهره رژیم صهیونیستی همراه است و اگر ریاست‌جمهوری آمریکا از تل‌آویو حمایتی نداشته باشد، به‌طور حتم رژیم صهیونیستی سرنگون خواهد شد. به‌عبارت دقیق‌تر، آمریکا زیر ضربه‌ مقاومت است و ماندن در منطقه برای او بیش از پیش پر‌هزینه شده ‌و این هزینه باقی خواهد ماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید