• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 25 دی 1402
کد مطلب : 215690
+
-

اسرائیل به گودال عمیق جنگ سقوط کرده است

حزب‌الله
اسرائیل به گودال عمیق جنگ سقوط کرده است

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بعدازظهر یکشنبه به مناسبت بزرگداشت فرمانده شهید حزب‌الله وسام حسن طویل، ملقب به حاج جواد به ایراد سخنرانی پرداخت و تأکید کرد که «همگی باید عوامل ایستادگی در این جنگ را فراهم کنیم و نمی‌دانیم این جنگ چه مدت طول خواهد کشید.»

کنترل تمام مناطق شمال غزه توسط حماس
دبیرکل حزب‌الله در ادامه به ایستادگی ۱۰۰روزه مردم غزه در برابر تجاوزات صهیونیستی پرداخت و از این مقاومت، تحت عنوان «اسطوره‌» یاد و تأکید کرد: مردم غزه نه شکست می‌خورند و نه تسلیم می‌شوند. سیدحسن نصرالله با بیان اینکه اسرائیل در این جنگ، در یک «گودال عمیق» سقوط کرده است که نمی‌داند چگونه از آن خارج شود، خاطرنشان کرد: «دشمن در این ۱۰۰روز به جز کشتار وحشیانه زنان و کودکان، چه دستاوردی داشته است؟» به‌گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان، اسرائیل نتوانست مقاومت را از بین ببرد و اکنون دولت حماس تمام مناطق شمال غزه را در دست دارد.

تلفات نیروهای اسرائیل بسیار زیاد است
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین افزود: برخی از رسانه‌های اسرائیلی از 4هزار سرباز معلول سخن می‌گویند که پس از ۱۰۰روز به این وضع دچار شده‌اند و شاید این تعداد به ۳۰هزار نفر هم برسد؛ لذا اگر تعداد افراد معلول به این عدد برسد، چند نفر دیگر زخمی شده‌اند؟ این افراد دیگر قادر به ادامه جنگ نیستند؛ بنابراین این سؤال مطرح است که تعداد واقعی کشته‌ها، چه تعداد است؟ بزرگ‌ترین فاجعه برای اسرائیل زمانی خواهد بود که جنگ به پایان برسد و حجم خسارت‌های وارده به آن مشخص شود.

افکارعمومی اسرائیل ناامید شده
دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه افکار عمومی اسرائیل پس از جنگ در غزه تغییر کرده و دیگر امیدی به جنگ ندارند، گفت: «دیگر کسی امیدی به آزادی اسرای اسرائیلی ندارد. در نظرسنجی‌ها هم مشخص است که نتانیاهو دیگر جایگاهی ندارد و صهیونیست‌ها خواستار سقوط کابینه نتانیاهو و از سرگیری مذاکرات برای آزادی اسرا هستند؛ هر چند به قیمت توقف کامل جنگ یا پذیرش شروط مقاومت فلسطین باشد.»

معنای وعده پیروزی
سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه کابینه دشمن هیچ چاره‌ای جز پذیرش مقاومت فلسطین و اعلام توقف کامل جنگ ندارد، گفت: «این به‌معنای پیروزی‌ است که وعده آن را داده بودیم.» به‌گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان، آمریکا و سایر کشورهای غربی طی ۱۰۰روز گذشته تلاش کردند سایر جبهه‌های حامی غزه را ساکت کنند؛ چه یمن، لبنان یا عراق، ولی این اقدام هیچ سودی نداشت. البته آمریکایی‌ها طی چند روز گذشته به تهدید هم روی آورده‌اند؛ تهدید ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن، اما باز هم بی‌فایده است.

آمریکا نمی‌تواند یمن را متوقف کند
سیدحسن نصرالله با تأکید بر اینکه حمله به یمن، «حماقت آمریکا و انگلیس» بود، خاطرنشان کرد: «اگر بایدن و اطرافیانش فکر می‌کنند که خواهند توانست یمنی‌ها را در دریای سرخ متوقف کنند، در اشتباه هستند. آنان مردم، رهبران و تاریخ یمن را به‌خوبی نمی‌شناسند.»

پاسخ پیام بایدن به ایران
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به عملیات نظامی آمریکا علیه یمن گفت: «واشنگتن به‌خاطر یمن برای ایران پیغام تهدیدآمیز فرستاد، اما جز یک کلمه نشنید و آن این بود که این عملیات‌ها تصمیم یمن است. به‌زودی مشخص می‌شود که بایدن در حمله به یمن حماقت کرده است.»

سانسور شکست در اسرائیل
سیدحسن نصرالله با تأکید بر اینکه بسیاری از کسانی که پیگیر عملیات طوفان‌الاقصی هستند، اجماع نظر دارند که اسرائیل در این جنگ، بیشترین سانسور خبری را داشته است، گفت: دشمن صهیونیستی حتی به هدف قرار گرفته شدن مقر «میرون» هم اعتراف نکرد. دبیرکل حزب‌الله افزود: زمانی که حزب‌الله از این حمله ویدئویی منتشر کرد، دشمن مجبور به اعتراف شد. حزب‌الله در این حمله، ۶۲موشک شلیک کرده بود و رسانه‌های دشمن روز گذشته اذعان کردند که پایگاه میرون به‌صورت کامل تخریب شده است.
 
از جنگ، هراسی نداریم
نصرالله با بیان اینکه کابینه و مردم صهیونیست از جنگ می‌ترسند، در پایان هشدار داد: ما از ۹۹روز پیش، آماده جنگ بوده‌ایم، از آن هراسی نداریم و هیچ تردیدی نمی‌کنیم. آمریکا هم که سعی دارد وانمود کند نگران لبنان است، بهتر است نگران پایگاه نظامی خود در اسرائیل باشد. موضع ما واضح است: ما حامی غزه هستیم و به آن ادامه خواهیم داد. باید حمله به غزه متوقف شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید