• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 25 دی 1402
کد مطلب : 215623
+
-

کارآفرینی زنانه به وقت نمایشگاه تولید ملی

رونق تولید داخلی با ارتقای دانش و آگاهی زنان کارآفرین

نمایشگاه زنان و تولید ملی در راستای حمایت از معیشت پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زنان سرپرست خانوار و کم‌برخوردار، از سال 1390به بعد سالانه 2 بار توسط اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران برگزار می‌شود تا به بانوان تولیدکننده و کارآفرین به‌خصوص زنان سرپرست خانوار فرصتی دهد تا دست‌آفریده‌ها و تولیدات خانگی و کارگاهی خود را به بازار عرضه کنند.
این رویداد که تا‌کنون 19دوره از آن برگزار شده، یکی از مهم‌ترین رویدادهای حوزه زنان در راستای تحقق شعار حمایت از تولید ملی در شهر تهران است. هدف از این رویداد، حمایت از زنان تولیدکننده داخلی و رونق تولید داخلی است که جز با مشارکت فعال تمامی ‌ذینفعان اقتصاد در حوزه‌های مختلف و حضور حمایتگرانه بخش‌های مختلف اقتصادی - خدماتی کشور محقق‌شدنی نیست.
در حاشیه این نمایشگاه، نشست‌های آموزشی با محوریت کارآفرینی و توسعه کسب‌وکارهای خرد و خانگی نیز برگزار می‌شود تا ضمن ترویج فرهنگ کارآفرینی به ارتقای دانش و آگاهی زنان غرفه‌دار و بازدیدکنندگان و کارآفرینان بپردازد. در نوزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که از 12تا 21مهرماه سال‌جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، تعداد 21مرکز توانمندسازی کوثر شرکت داشتند که در مجموع تولیدات 395شاغل زن در این مراکز را در معرض فروش گذاشتند.
 محصولات عرضه شده توسط مراکز کوثر در این نمایشگاه شامل پوشاک کودکان، زنانه و مردانه، کالای حجاب، کالای خواب، چرم، کیف و کفش، صنایع‌دستی و بسته فرهنگی شامل کتاب و اقلام آموزشی کودک و نوجوان بود. همچنین 1075نفر از بانوان فعال در زمینه مشاغل خانگی محصولات خود در حوزه صنایع‌دستی، پوشاک، زیورآلات، دکوراسیون منزل، شمع‌سازی‌ و محصولات غذایی، سوزن‌دوزی، عروسک و سفال و سرامیک را به بازدیدکنندگان عرضه کرده اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید