• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 24 دی 1402
کد مطلب : 215584
+
-

هشدار قرمز هواشناسی

بارش برف و باران شنبه (۲۳دی) در غرب و شمال غرب کشور ادامه یافت. کارشناس هواشناسی کشور به همشهری گفت: «شنبه (۲۳دی) در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، گیلان، مازندران و برخی از مناطق ایلام، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، همدان، قزوین، تهران و البرز بارش برف و باران را شاهد بودیم که در حد هشدار سطح قرمز بود. »
به ‌گفته فریبا گودرزی، شدت بارش‌‌ها به‌طوری بود که برای جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات آذربایجان شرقی هشدار سطح قرمز صادر شد. همچنین برای این استان‌ها امروز یکشنبه (۲۴دی) هشدار سطح نارنجی صادر شده است. به‌ گفته او، در روز یکشنبه(امروز)بارش شدیدی را برای گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال شرق خوزستان و ارتفاعات استان‌هایی مانند قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌کنیم. در این استان‌ها لغزندگی جاده‌ها، اختلال در جاده‌های مواصلاتی، کولاک و حتی احتمال سقوط بهمن وجود دارد.  بعدازظهر امروز( یکشنبه) ‌این سامانه کشور را ترک می‌کند.

بیشترین بارش‌ها
جمع بارندگی سامانه بارشی طی3روز (۲۰ الی ۲۲ دی ماه) نشان می‌دهد که بیشترین بارش‌ها در شهرستان سروآباد استان کردستان رخ داده است. در این آمار به غیر از سروآباد، 2شهرستان دیگر کردستان در رتبه بالا قرار دارند. به‌ گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، داده‌های این سازمان نشان می‌دهد که جمع بارش‌ها طی 3روز در سروآباد به ۱۲۰میلی‌متر رسیده است.  فریبا گودرزی به همشهری می‌گوید: «به غیر از سروآباد، جمع بارش‌ها در مریوان یکی دیگر از شهرهای استان کردستان نیز ۱۱۵میلی‌متر بوده است. همچنین جمع بارندگی در بانه به ۴۷میلی‌متر رسیده است.» به‌گفته او، جمع بارندگی در شهرستان پاوه در استان کرمانشاه به ۷۴میلی‌متر رسیده است.
2 شهرستان در استان آذربایجان غربی نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. پیرانشهر با ۵۹میلی‌متر و سردشت با ۵۴میلی‌متر بیشترین بارش را طی این 3روز داشته اند. کارشناس سازمان هواشناسی‌ با اشاره به آمار جمع کمترین بارش، اضافه می‌کند: «سروستان در استان فارس با یک میلی‌متر بارندگی، کمترین بارندگی را طی 3روز داشته است.»‌‌

این خبر را به اشتراک بگذارید