• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 24 دی 1402
کد مطلب : 215501
+
-

معمای جنایی

سرقتِ ساختگی

سرقتِ ساختگی

چند روز قبل به پلیس خبر رسید که سارقان به یکی از خانه‌های مرکز شهر دستبرد زده‌اند و مقدار زیادی طلا و جواهرات و دلار به سرقت برده‌اند. دقایقی از اعلام این خبر می‌گذشت که کارآگاهان پلیس خود را به محل حادثه رساندند و تحقیقات در این‌باره آغاز شد.
شاکیان، زن و شوهری جوان بودند که در طبقه دوم ساختمانی زندگی می‌کردند. آنها گفتند به مهمانی رفته بودند اما آخر شب وقتی به خانه برگشتند متوجه شدند سارق یا سارقان از طریق پنجره اتاق خواب وارد خانه‌شان شده و اموال باارزش‌شان را سرقت کرده‌اند. آنطور که آنها می‌گفتند ارزش اموال سرقت شده حدود 7میلیارد تومان بود.
مرد جوان به کارآگاهان گفت: مدتی قبل بخشی از پول‌هایی را که در بانک داشتم به دلار تبدیل کردم و در خانه نگهداری می‌کردم. علاوه بر آن جواهرات همسرم هم در خانه بود که سارقان همه را سرقت کردند.
کارآگاهان در بررسی‌های میدانی خود به نخستین سرنخ‌ها دست پیدا کردند. شیشه اتاق خواب شکسته و به‌نظر می‌رسید که سارق یا سارقان از این طریق وارد شده‌اند. از طرفی چند تکه شیشه کوچک داخل اتاق ریخته شده بود. در همین حال وقتی کارآگاهان به پرس و جو از همسایه‌ها پرداختند آنها گفتند که زن و شوهر جوان زندگی معمولی دارند و بعید است که 7میلیارد تومان دلار و طلا در خانه‌شان داشته باشند. از طرفی آنها هیچ غریبه‌ای را هنگام ورود یا خروج از خانه شاکیان ندیده بودند و فقط همسایه طبقه سوم صدای شکسته شدن شیشه را شنیده بود.
وقتی پازل‌های این معما کنار یکدیگر چیده شد کارآگاهان به این نتیجه رسیدند که سرقتی اتفاق نیفتاده، بلکه زن و شوهر جوان قصد صحنه‌سازی‌ دارند و ماجرا یک سرقت ساختگی است. اما کارآگاهان چطور به چنین نتیجه‌ای رسیدند و مهم‌ترین سرنخی که آنها را مطئمن کرد سرقت ساختگی است چه بود؟
  به 3نفر از خوانندگانی که به معمای جنایی ما پاسخ صحیح دهند  به قید قرعه 3کارت هدیه 500هزار تومانی اهدا خواهد شد.

پاسخ‌هایتان را از طریق پیامک به شماره    300099901     ارسال کنید. به 3نفر از افرادی که پاسخ درست را ارسال کرده باشند به قید قرعه   کارت هدیه 500هزارتومانی  اهدا می‌شود.

پاسخ معمای شماره 11
در معمای جنایی شماره قبل اشاره شد که فردی در خودرواش با شلیک گلوله به قتل رسیده است اما هیچ آثاری از شیشه خرد شده وجود نداشت. این موضوع به این دلیل بود که خودروی مقتول کروک بود.

برندگان
* * *09122209
* * *09038358
* * * 09124239
برنده کارت هدیه  500هزار تومانی شدند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید