• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 23 دی 1402
کد مطلب : 215493
+
-

آغاز چهاردهمین جشنواره فیلم عمار با تجلیل از لطیفی

جشنواره
آغاز چهاردهمین جشنواره فیلم عمار با تجلیل از لطیفی

چهاردهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، ۲۱دی در سینما فلسطین تهران آغاز به ‌کار کرد. در آیین افتتاحیه این جشنواره از برگزیدگان بخش‌های نماهنگ، فیلمنامه، پویانمایی، فیلم ما، برنامه تلویزیونی و تولیدات فضای مجازی تقدیر شد. این جشنواره‌ تا ۲۸ دی در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود.
سعید خورشیدی، عضو شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره مردمی عمار در این مراسم گفت: رسانه از حوزه‌هایی است که به ‌شدت نیازمند حضور مردم است. جشنواره عمار تلاش کرده تا سازوکاری برای چنین حضوری داشته باشد.‌این رویداد در شرایط بی‌عدالتی رسانه‌ای شکل گرفته است. وی با گرامیداشت یاد نادر طالب‌زاده گفت: حوزه فرهنگ به عرصه تبادل معنا تبدیل شده و حوزه رسانه یکی از حوزه‌هایی است که نیازمند حضور آحاد مردم است. اگر ‌ معتقدیم‌ با جنگ‌های مختلف همراه هستیم، این جنگ‌ها نیازمند این هستند که آحاد مردم در تولید و مصرف فرهنگی حضور داشته باشند و جشنواره عمار تلاش کرده که برای چنین مواردی حاضر باشد. در این مراسم برگزیدگان جشنواره در رشته‌های مختلفی
معرفی شده اند.
از محمد حسین لطیفی نیز برای فیلمنامه «وفا» با حضور محمدتقی فهیم منتقد، محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده و انسیه شاه‌حسینی کارگردان و نیز خانواده‌های شهیدان عمار بهمنی و همسر شهید غلامحسین سلیمی تجلیل شد. لطیفی پس از تقدیر گفت: به دلیل حضور و تشویق‌ها و انرژی شماست که لطیفی با این سن هنوز جرأت می‌کند فیلم بسازد؛ درحالی‌که یکی از سخت‌ترین کارها در کشور فیلمسازی است. وی افزود: فیلم‌های من برخی بیشتر و برخی کمتر به دل نشسته و امروز از عزیزانی که در این مراسم در خدمتشان هستم ممنونم‌. این اتفاق‌ها مسئولیت من را خطیرتر می‌کند. اگر فیلم بسازم و یا نسازم می‌خواهم مردم دعا کنند که کار بد نسازم.
افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در دوره چهاردهم با اهدای هفت فانوس و جایزه ویژه دستکش ننه عصمت پایان یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید