• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
جمعه 22 دی 1402
کد مطلب : 215364
+
-

ارتش ایران یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

تلافی سرقت!

تلافی سرقت!

روز گذشته توقیف یک نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأیید شد. براساس اعلام روابط‌عمومی نیروی دریایی ارتش، این نیرو یک نفتکش آمریکایی را با حکم قضایی در آب‌های دریای عمان توقیف کرده است.

سرقت نفت ایران
به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» در اردیبهشت‌ماه امسال و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یادشده با نام جدید نیکولاس ST صبح پنجشنبه توقیف شد. نفتکش متخلف یادشده، امسال محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و‌ به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده است.
این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط دولت آمریکا، توقیف شد و در حال انتقال به بنادر جمهوری اسلامی ایران برای تحویل به مقامات قضایی است.

گزارش حادثه از سوی اسکای‌نیوز
پیش از این شبکه اسکای‌نیوز عربی به نقل از سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارش داد: گزارشی درباره یک حادثه در 50مایلی دریایی شرق سواحل عمان دریافت کرده‌ایم. سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد مقامات مسقط در حال تحقیق درباره این حادثه امنیتی در شرق سواحل عمان هستند. سازمان تجارت دریایی انگلیس همچنین اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر ورود چند فرد مسلح به یک کشتی در نزدیکی عمان دریافت کرده است. این سازمان اعلام کرد که قادر به تماس با این کشتی نیست.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید