• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
جمعه 22 دی 1402
کد مطلب : 215359
+
-

آمار و گزارش‌های رسمی از شیوع بیماری‌های روحی‌و‌روانی در میان نظامیان صهیونیست حکایت دارد

ارتش روانی‌ها

ارتش روانی‌ها

رضا عمویی؛ روزنامه‌نگار

طی3‌ماه گذشته، هر شب رأس ساعت20فردی نظامی با ظاهری شیک و اتوکشیده در تل‌آویو، مرکز رژیم صهیونیستی روبه‌روی دوربین‌های شبکه عبری زبان کان می‌آید و به ‌اصطلاح از دستاوردهای ارتش و نیروهای اشغالگر در غزه سخن می‌گوید. علاوه بر این، تصاویر متعددی از خیابان‌های تل‌آویو منتشر شده که روی بیلبوردهای تبلیغاتی، شعارهایی در حمایت از ارتش نصب شده است. مقامات تل‌آویو این روزها همزمان با جنگ غیرانسانی علیه غزه تلاش زیادی دارند تا روحیه نیروهای نظامی و ارتش را در بالاترین سطح نگه دارند؛ اما واقعیت ماجرا بسیار متفاوت از ظاهر مرتب سخنگوی ارتش اسرائیل و بیلبوردهای تبلیغاتی حمایت از ارتش است. یک فیلم واقعی که از میدان جنگ غزه و در یک خانه متروکه با حضور سربازان ارتش اسرائیل منتشر شده، حاکی از آن است که برخی از سربازان ارتشی که قرار بود در کنار مردم تل‌آویو باشند، در غزه با صدای بلند از ترس جان‌شان گریه و زاری می‌کنند. به ‌نظر می‌رسد آن تصویری که ارتش اسرائیل از خود به ‌عنوان یک ارتش آماده منتشر می‌کند، فقط در حد یک فیلم تبلیغاتی است. واقعیت ماجرای ارتش اسرائیل در جنگ غزه بسیار متفاوت از روایت مورد نظر فرماندهان و مقامات سیاسی است و در پشت صحنه ارتش اسرائیل، یک ارتش روانی مستقر است.


وضعیت وخیم به نقل از رسانه ها
  رسانه‌های اسرائیلی:
حداقل 1600سرباز با علائم استرس بدخیم و شدیدی که از خود نشان می‌دهند، قرار است به مراکز روان درمانی معرفی شوند.
  شبکه عربی زبان والا:
علائم بیماری نظامیان بیمار اگر بیش از 4هفته ادامه یابد، خدمت نظامی از سوی آنان غیرممکن خواهد بود و نگرانی‌هایی وجود دارد که تعداد بیماران روحی دارای علائم، به بیش از250نفر برسد.
  روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت:
در اوج جنگ غزه، ارتش اسرائیل تیم‌های روانشناسی متشکل از پرستاران و روانپزشکانی را تشکیل داده که وظیفه آنان کمک به سربازان نظامی‌ای است که تمایل به ‌خودکشی دارند.
  روزنامه هاآرتص اسرائیلی:
جدا از شهروندان عادی اسرائیلی، سیستم روان درمانی اسرائیل اکنون شاهد هجوم سربازان و نظامیان بازگشته از جنگ غزه است و این قضیه سیستم روان درمانی اسرائیل را با فروپاشی روبه‌رو کرده است.
  اداره رادیواسرائیل:
از 7اکتبر تا 5دسامبر که جنگ غزه ادامه داشته، در مجموع 2هزار سرباز اسرائیلی کمک‌ها و خدمات روان درمانی دریافت کرده‌اند. بین 75تا 80درصد از این هزار نظامی سربازانی بوده‌اند که در جنگ غزه زخمی شده یا بر اثر عملیات، دچار شوک ناشی از استرس شده‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید