• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 22 دی 1402
کد مطلب : 215357
+
-

ماجرای رسوایی چهره‌های غربی در یک جزیره

سوءاستفاده جنسی از کودکان، پرونده اپستین را به یکی از جنجالی‌ترین رسوایی‌های غرب تبدیل کرده است

ماجرای رسوایی چهره‌های غربی در یک جزیره

بهاره محبی- نیلوفر ذوالفقاری

بیل کلینتون و دونالد ترامپ رؤسای‌جمهور ‌سابق آمریکا، مایکل جکسون خواننده مشهور آمریکایی، دیوید کاپرفیلد شعبده‎باز، شاهزاده اندرو پسر الیزابت ملکه انگلیس، مریل استریپ و لئوناردو دی‎کاپریو بازیگران سرشناس هالیوودی تنها برخی از افراد شناخته شده‌ای هستند که نامشان در یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های کیفری تاریخ آمریکا آمده است.


انتشار کتابی با عنوان «اپستین: مردگان قصه نمی‌گویند» باعث شده که ارتباط این میلیاردر آمریکایی و سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار بگیرد.

آری بن مناشه، مأمور سابق موساد عنوان کرده که متهم ردیف اول پرونده - یعنی اپستین - عامل موساد بوده و با استفاده از دختران جوان از سیاستمداران اخاذی می‌کرده است.

ارتباط گسترده اپستین با چهره‌های سرشناس سیاسی و غیرسیاسی و ارتباط گسترده‌اش با سازمان‌های اطلاعاتی به‌ویژه سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) باعث شده که حواشی این پرونده جنجالی بیش از پیش برجسته شود.

در حاشیه این پرونده جنجالی، مشخص شده که برخی از مقامات آمریکایی ازجمله آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا به واسطه خانواده اپستین با سازمان اطلاعات اسرائیل ارتباط پیدا می‌کردند.

نخستین بار روزنامه محلی میامی هیرالد بود که نتایج تحقیقات خود درباره اپستین را منتشر کرد و به همین دلیل تحت تعقیب قانونی قرار گرفت.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید