• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215293
+
-

تجلیل منتقدان از هریسون فورد

تجلیل
تجلیل منتقدان از هریسون فورد

هریسون فورد قرار است یکشنبه ۱۴ ژانویه، جایزه دستاورد شغلی را در جوایز انتخاب منتقدان دریافت کند. فورد که یکی از بزرگ‌ترین ستارگان سینمای نسل خود به ‌حساب می‌آید، در بسیاری از بزرگ‌ترین فیلم‌های پرفروش تاریخ نقش‌آفرینی کرده و تأثیری همیشگی در صنعت سینما داشته است. حضور در مجموعه‌های بزرگ سینمایی با شخصیت‌های نمادین مانند هان سولو در «جنگ ستارگان» و باستان‌شناس برجسته در «ایندیانا جونز» از جمله نقش‌های فراموش نشدنی وی هستند. علاوه بر این، او نقش‌های به یادماندنی در فیلم‌های سینمایی کلاسیک مانند «بلید رانر»، «فراری» و «ایر فورس وان» داشته است. 3 نامزدی گلدن‌گلوب و نامزدی اسکار‌برای بهترین بازیگر مرد به خاطر بازی خیره‌کننده‌اش در بهترین فیلم درام «شاهد» (۱۹۸۵) و نامزد جایزه بهترین فیلم پیتر ویر از جمله جوایز سینمایی کارنامه وی هستند.
فورد ۸۱ ساله، به ‌خاطر کمک‌هایش به صنعت فیلم با جایزه بفتای بریتانیا و نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا، مورد قدردانی قرار گرفته است. در جشنواره فیلم کن سال گذشته وقتی «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» برای نخستین بار اکران شد، نخل طلای افتخاری جشنواره به این بازیگر اهدا شد. وی جایزه گلدن‌گلوب سیسیل بی‌دمیل را هم دریافت کرده است. فورد اکنون در حال بازی در سریال کمدی «روان‌درمانی» در تلویزیون اپل است. در این سریال وی در نقش یک درمانگر بازی می‌کند.
وی برای همین نقش در مراسم امسال جایزه منتخب منتقدان، نامزد دریافت نقش مکمل بازیگر کمدی شده است. او همچنین در کنار هلن میرن در سریال درام دوره‌ای وسترن «۱۹۲۳» از پارامونت بازی کرده و نقش تادیوس «تندربولت» راس را در فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: دنیای جدید شجاع» استودیوی مارول بازی می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید