• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215248
+
-

قهرمانی خواستن توقع زیادی است

پورموسوی، سرمربی تیم استقلال خوزستان، در حمایت از‌ سرمربی تیم ملی می‌گوید قهرمانی در جام‌ملت‌ها به فاکتورهای مختلفی نیاز دارد

قهرمانی خواستن توقع زیادی است

امیرحسین اعظمی

بدبین‌ترین هواداران استقلال خوزستان هم تصور نمی‌کردند که این تیم در نیم‌فصل اول، از 15بازی فقط 8امتیاز بگیرد. آبی‌های اهواز حالا در انتهای جدول قرار دارند و بدون‌شک گزینه اصلی سقوط محسوب می‌شوند ولی سیدسیروس پورموسوی امیدوار است مدیران باشگاه با جذب چند بازیکن، تیم را تقویت کنند. سرمربی استقلال خوزستان به همشهری می‌گوید: «تنها امید ما تقویت تیم است تا بتوانیم نتایج نیم‌فصل اول را جبران کنیم و در لیگ برتر بمانیم.» گفت‌وگو با پورموسوی را می‌خوانید.

   ظاهرا با چند بازیکن داخلی و خارجی در حال مذاکره هستید؟
بله، ما با چند بازیکن در حال مذاکره هستیم ولی وقتی با بازیکنان داخلی صحبت می‌کنیم می‌گویند اجازه بدهید طلب‌مان را از باشگاه‌مان بگیریم و بعد از فسخ قرارداد با شما مذاکره کنیم. برای من این سؤال است که وقتی AFC روی بدهی باشگاه‌ها حساس است، چگونه مجوز صادر می‌کنند که فلان باشگاه‌ها بدهی ندارند. ما با 5بازیکن مذاکره کردیم که این حرف را زدند. جذب بازیکن خارجی هم مشکلات خاص خودش را دارد. ما پول زیادی نداریم و با پول کم هم نمی‌توان بازیکن باکیفیت گرفت.

   استقلال خوزستان در قعر جدول است و تیم شما شرایط مالی خوبی هم ندارد و از لحاظ بازیکن هم در مضیقه هستید. با این شرایط به چه چیزی دلخوش هستید؟
تنها امید ما به تقویت تیم است چون دستمان خالی است. در نیم‌فصل اول سه چهار بازیکن فقط در پست مهاجم مصدوم شدند و مصدومیت‌ها پوست استقلال خوزستان را کند! من مجبور بودم به جوان‌ها بازی بدهم ولی وقتی آنها به زمین می‌آمدند نمی‌توانستند کار را در‌بیاورند، چون تجربه نداشتند. به مرور زمان شرایط کمی بهتر شد ولی نیاز به تقویت داریم. تیم ما وسط جدول نیست که بتوان با همین نفرات کار را جلو برد. ما چند بازیکن را به‌دلیل مصدومیت کنار گذاشتیم و نیاز به جذب چند بازیکن داریم و اگر این کار را نکنیم، شرایطمان واقعا سخت می‌شود.

   برخی هم از شما انتقاد می‌کنند که تیم خوبی نبسته‌اید.
من معمولا خوب تیم می‌بندم و این را در گذشته نشان داده‌ام. امسال مصدومیت‌ها پوست تیم ما را کند و از طرفی داوری‌ها هم حداقل در 4بازی به تیم ما ضربه زد. ما مقابل استقلال، گل‌گهر، پیکان و پرسپولیس از داوری ضربه دیدیم. البته بهتر است نگاهی هم به بضاعت استقلال خوزستان بیندازید و آن را با تیم‌های دیگر قیاس کنید.

   امسال فقط یک‌بار استعفا کردید، درست است؟
یک بار رسمی و یک‌بار هم غیررسمی. من برای بار اول که استعفا کردم، خواستم دست باشگاه را برای تغییر باز بگذارم که با استعفایم موافقت نشد. چند وقت پیش هم به‌صورت شفاهی به مدیران باشگاه گفتم که اگر می‌خواهند تغییری انجام دهند، من استعفا می‌کنم که قبول نکردند. من هم گفتم حالا که قرار است بمانم، کمک کنید تا چند بازیکن جذب کنیم. خوشبختانه باشگاه به‌خوبی از تیم حمایت می‌کند و من ناراحتم که نتوانسته‌ایم نتایج دلخواه خودمان را بگیریم. تیم ما خوب فوتبال بازی می‌کند و امیدوارم در نیم‌فصل دوم شرایط را تغییر دهیم.

   شرایط تیم ملی را در آستانه جام‌ملت‌ها چطور ارزیابی می‌کنید، آیا شانس قهرمانی داریم؟
من مثل هر ایرانی‌ای دعا می‌کنم که نتایج خوبی بگیریم ولی تیم ملی ما تیم کاملی نیست. در برخی پست‌ها بازیکنان مسنی داریم که این می‌تواند تیم ملی را با مشکل مواجه کند و در خط دفاعی هم آسیب‌پذیر هستیم. البته ما بهترین گلر آسیا را داریم، از بازیکنان خوبی در خط هافبک سود می‌بریم و در خط حمله هم سردار و طارمی را در اختیار داریم که فوق‌العاده هستند. با این حال، اگر از تیم ملی قهرمانی بخواهیم، توقع زیادی است.

   چرا؟
ما باید شرایط خودمان را با تیم‌هایی مثل ژاپن قیاس کنیم. ما حتی نمی‌توانیم یک بازی تدارکاتی خوب برای تیم ملی درنظر بگیریم آن وقت توقع قهرمانی داشته باشیم؟ برای قهرمانی چه کارهایی باید انجام دهیم، آیا آنها را انجام داده‌ایم؟ ما چه چیزی به قلعه‌نویی داده‌ایم که حالا قهرمانی می‌خواهیم؟ قهرمان‌شدن نیاز به فاکتورهای مختلفی دارد که خیلی از آنها را فوتبال ایران ندارد. وقتی نزدیک به 50سال است در جام‌ملت‌ها قهرمان نمی‌شویم، پس حتما مشکل داریم.

   گفتید بعضی از بازیکنان مسن هستند. بازیکنان جوان برای جایگزینی آنها داریم؟
ما 50سال است قهرمان نشده‌ایم و اگر این دوره هم نشویم ایرادی ندارد. بهتر بود در این جام چند بازیکن جوان را می‌بردیم و بازی می‌دادیم. امسال در لیگ برتر جوان‌های خوبی خودشان را نشان دادند که می‌توانستند در جام‌ملت‌ها بازی کنند و برای جام‌جهانی پخته شوند. ما هیچ‌وقت در فوتبال آینده‌نگری نداریم و فقط حال را می‌بینیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید