• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215242
+
-

نكته بازی

خدا را شکر آن طرف جدول است
تیم ملی ژاپن در آخرین مسابقه تدارکاتی خود پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا با نتیجه 6بر یک اردن را شکست داد. این دهمین برد پیاپی سامورایی‌ها بود که مثل بیشتر پیروزی‌های اخیر این تیم با تعداد گل‌های بالا به ثبت رسید. ژاپنی‌ها در این 10مسابقه 45بار دروازه رقبا را باز کرده‌اند و این یعنی 10حریف اخیر سامورایی‌ها در هر مسابقه به‌طور متوسط 4.5گل از این تیم خورده‌اند؛ یک حدنصاب فوق‌العاده. سرمربی ژاپن بعد از این بازی تواضع همیشگی را کنار گذاشت و تیمش را در میان بزرگان دنیای فوتبال دانست؛ ادعایی که بعید است کسی با آن مخالف باشد. ژاپن مدعی اصلی قهرمانی در آسیاست و فعلا فقط می‌توانیم خوشحال باشیم که کنار عربستان و استرالیا آن طرف جدول قرار گرفته است!

شما هم فراموش نخواهی شد!
بعد از اعلام رسمی جدایی یحیی گل‌محمدی، پرسپولیسی‌ها برای او پست و استوری خداحافظی و قدردانی گذاشتند و در این میان رضا درویش، مدیرعامل سرخ‌ها هم خطاب به یحیی نوشت: «هرگز از یاد خانواده پرسپولیس نخواهی رفت.» خب البته خود شما هم هیچ‌گاه فراموش نخواهی شد استاد، از بس که درخشان و اثرگذار بودی! بالاخره همین که توانستی سرمربی موفق پرسپولیس را بعد از 4سال به نقطه‌ای برسانی که عطای کار را به لقای آن ببخشد و برود، خیلی حرف است. البته که یحیی هم اشتباهاتی داشت و بارها هم با تهدید به استعفا و خداحافظی مدیران مختلف را تحت فشار قرار داد اما قرعه به‌نام درویش افتاد که باعث جدایی این مربی شود. مدیری که فکر و ذکرش دنبال فرش دادن به رونالدو بود و خریدش از بازار، نبیل باهویی!

هنوز شوکه‌ایم
از قرار معلوم سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده پرداخت پاداش به نفراتی غیراز بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتبال ممنوع است. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که پاداش‌های اعطا شده به برخی مدیران فدراسیون طی سال‌های گذشته حسابی خبرساز شده بود. از حالا اما احتمالا شاهد رد شدن اسم دوستان به‌عنوان مربی و آنالیزور و ماساژور خواهیم بود و اصلا بعید نیست نواب رئیس برای دستیابی به جایزه، در برخی مسابقات به میدان هم بروند! خارج از شوخی، دایره شمول این حکم محدود به پاداش‌های دولتی است، وگرنه برخی دوستان در فدراسیون برای خودشان می‌برند و می‌دوزند. کل جامعه فوتبال هنوز در شوک این است که چطور هیأت‌رئیسه بابت پیروزی بر ولز، برای خودشان نفری 20هزار دلار پاداش درنظر گرفتند و در رسانه‌ها هم از آن دفاع کردند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید