• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215227
+
-

هشدار نارنجی برای شمال و غرب

سامانه بارشی که روز چهارشنبه (20دی) وارد کشور شد به شکل برف و باران در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بروز کرد. کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «هشدار نارنجی صادرشده برای بارش برف البرز تهران، قزوین، اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، کردستان، نیمه‌شمالی کرمانشاه و همدان بود. لغزندگی، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد و به‌همین دلیل شهروندان باید از سفرهای غیرضروری و کوهنوردی به‌ویژه در گردنه‌های برفگیر پرهیز کنند. امین‌حسین نقشینه افزود: «بیشینه بارش شب گذشته (20دی) در استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان‌غربی، زنجان و ارتفاعات البرز پیش‌بینی شده بود.» تأثیر سامانه بارشی اما امروز، پنجشنبه (21دی) به شکل برف و باران در شمال غرب و غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، جنوب آذربایجان‌غربی، زنجان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و به‌طور پراکنده در خراسان شمالی به شکل برف و باران پیش‌بینی می‌شود. کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: «امروز (21دی) برف در مناطق گسترده‌تری می‌بارد. بیشینه بارش را در استان‌های لرستان، همدان و ارتفاعات البرز مرکزی شاهد هستیم.»
نقشینه افزود: «بارش روز جمعه (22دی) در سواحل شمال کاهش می‌یابد و در ارتفاعات و نقاطی از دامنه جنوبی البرز تداوم پیدا می‌کند. در جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شمال غرب فارس نیز بارش پیش‌بینی می‌شود.»  نقشینه با اشاره به اینکه اواخر وقت جمعه (22دی) سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، ادامه داد:
«جمعه شب بارش‌ها به غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز محدود می‌شود که در این مناطق بارش به‌صورت برف شدت می‌گیرد.» موج بعدی بارش‌ها اواخر وقت جمعه (22دی) اتفاق می‌افتد و برای شمال غرب و غرب و ارتفاعات البرز بارش برف با شدت بیشتری رخ می‌دهد. نقشینه ادامه داد: «جمعه وزش باد شدید در استان‌های مرکزی کشور ازجمله اصفهان، یزد و کرمان خواهیم داشت که موجب خیزش گرد و خاک ‌ خواهد شد.»
شنبه (23دی) سامانه بارشی در شمال و غرب کشور و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی تقویت و برای گیلان و مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود. ‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید