• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215223
+
-

تعزیرات سراغ غیرانتفاعی‌ها رفت

نگاه
تعزیرات سراغ غیرانتفاعی‌ها رفت

رابعه تیموری؛ روزنامه‌نگار

این‌بار سازمان تعزیرات حکومتی به میدان آمده و مدارس غیردولتی را که خدمات آموزشی و رفاهی خود را با قیمت‌های نجومی به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند، جریمه کرده و هفته گذشته مدیر دبستانی به‌دلیل دریافت شهریه‌ای بیشتر از شهریه مصوب وزارت آموزش و پرورش به برگرداندن ۳۱‌میلیارد ریال به اولیا و پرداخت ۷۶۵‌میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.
البته نخستین‌بار نیست که سازمان تعزیرات برای جریمه متخلفان حوزه فرهنگ و آموزش دست به‌کار شده و امسال بیش از 10پرونده برای مدارس غیردولتی متخلف در این سازمان گشوده شد. واکنش رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به ورود سازمان تعزیرات حکومتی به موضوع شهریه‌های نجومی مدارس غیردولتی بیراه نیست و توقع احمد محمودزاده برای سپردن وظیفه برخورد با این نهادهای آموزشی به آموزش و پرورش امری منطقی و صحیح است، اما آنچه در این میان مغفول واقع شده و جای تأمل دارد، عدم‌نظارت سازمان مدارس غیردولتی بر تسهیلات و خدمات رفاهی این مدارس است که به ارائه خدمات لاکچری عجیب و غریب در بعضی از این مکان‌های آموزشی انجامیده و هزینه تحصیل در آنها را به‌صورت نجومی افزایش داده است؛ خدماتی که دیگر از برگزاری کلاس‌های آموزش زومبا و یوگا و زبان‌های بین‌المللی گذشته و به گستردن سفره‌های رنگین و عرضه منوهای غذایی لاکچری رسیده است. محمودزاده معتقد است این لاکچری‌بازی‌ها با وجود نظارت این سازمان انجام می‌شود.
او می‌گوید: «ارائه خدمات غیرمعمول مانند غذاهای خاص و غیرمعمول، سفرها و اردوهای پرهزینه و... در مدارس برخلاف ضوابط سازمان مدارس غیردولتی است و با اجرای این برنامه‌ها در مدارس غیردولتی برخورد می‌شود.» او به محدودیت مدارس غیردولتی در ارائه خدمات اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: «شهریه مدارس غیردولتی بر اساس سطح خدمات آموزشی، کیفیت مدرسان و معلمان، کیفیت فضای آموزشی و... تعیین می‌شود، اما بعضی از خانواده‌ها انتظار دارند فرزندانشان که در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، از خدمات رفاهی لاکچری و پرهزینه برخوردار شوند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید