• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215215
+
-

مخالفت با رفع فیلتر گوگل‌پلی

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات درباره رفع فیلتر از اپلیکیشن کاربردی گوگل‌پلی گفت که ما 2مرتبه این موضوع را در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح کرده‌ایم، اما آنها به حرف ما گوش نمی‌دهند.
به گزارش همشهری، زارع پور در حاشیه جلسه روز گذشته هیأت دولت اعلام کرد بعضی از اپلیکيشن‌ها مانند گوگل‌پلی امکان رفع فیلتر دارند اما در مورد پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی امکان تجدیدنظر وجود ندارد.
او درباره مسدودسازی و اختیارات دولت در این زمینه گفت: رئیس‌جمهور به دبیر شورای‌عالی فضای مجازی ماموریت داده است که در سیاست‌های مسدودسازی بازنگری شود. هروقت ایشان را دیدید از خودشان بپرسید.
وزیر ارتباطات همچنین یادآوری کرد که «در حال پیگیری هستیم که بعضی از پلتفرم‌هایی که امکان تجدیدنظر درباره آنها وجود دارد مثل گوگل پلی رفع فیلتر شود.»
زارع‌پور ادامه داد: « تا به حال دوبار این موضوع را در کارگروه تعیین مصادیق برده‌ایم اما متأسفانه گوش نمی‌دهند. موضوع به مرکز ملی فضای مجازی و دبیر شورا سپرده شده است که پیگیری می‌کنند و امیدواریم با پیگیری ایشان و همکاری بقیه دستگاه‌ها، خبرهای خوبی در این حوزه داشته باشیم.
او با این حال مسئله شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی را امری جداگانه دانست و ادامه داد: «در مورد آنها از قبل تصمیم گرفته شده است که تا زمانی که پاسخگو نباشند امکان بازگشایی مجدد ندارند و اطلاع‌رسانی قبلی هم شده است.»
زارع‌پور در پاسخ به این سؤال که دولت تا چه حد در موضوع مسدودسازی نقش دارد گفت: «ما هم پیگیر هستیم اما کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که براساس قانون جرائم رایانه‌ای این مسئولیت را به‌عهده دارد در دادستانی کل کشور است که ۱۲ به علاوه  یک عضو دارد. سیزدهمین عضو مرکز ملی فضای مجازی است. 6عضو آن دولت است و تصویب هر تصمیم حداقل به 7رأی احتیاج دارد که 2نفرآن نمایندگان مجلس هستند. در نتیجه اگر همه دولت هم رأی بدهند بالاخره همکاری مجلس و دستگاه‌های دیگر را می‌طلبد.»
وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد هیچ‌یک از بسته‌هایی که تا پیش از افزایش تعرفه‌ اینترنت در دسترس بوده حذف نشده و تنها بسته‌های بلندمدت جدید، موقتا از دسترس خارج شده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید