• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215199
+
-

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر

گنجینه‌ای با 4هزار اثر
 در گنجینه دائمی موزه بیش از ۴ هزار اثر ارزشمند از نخبگان هنرهای تجسمی ایران و جهان نگهداری می‌شود که نزدیک به ۴۰۰ عدد از آنها ارزش استثنایی دارند. این موزه شامل ۹ گالری است که 3 گالری آن به نگهداری آثار ارزشمند هنرمندان مشهور جهان اختصاص داده شده و ۶ گالری موقت آن هم در مسیر بازدیدکنندگان قرار دارد؛ به‌طوری که بازدید از آنها برای کسانی که به موزه هنرهای معاصر می‌روند بسیار ساده و دلنشین است.

تماشای آثار هنرمندان مشهور جهان
از جمله شاخص‌ترین آثار مجموعه می‌توان کارهای گوگن، رنوار، پیکاسو، ماگریت، ماکس  ارنست، پولاک، وارهول، لویت و جاکومتی اشاره کرد. همچنین در این مجموعه هنر معاصر ایران و نقاشی هنرمندانی مانند سهراب سپهری، خودنمایی می‌کند. در محوطه این موزه هم آثار هنری و مجسمه‌هایی از هنرمندان کشورهای مختلف دنیا قرار دارد. معروف‌ترین این آثار، پیکره «درمانگر» اثر رنه ماگریت نقاش بلژیکی است.
موزه هنرهای معاصر از معدود موزه‌های تهران است که ساختمانش از ابتدا به‌عنوان موزه طراحی ‌شده و متناسب با کاربرد موزه‌ای است. موزه بیش از ۵ هزار مترمربع مساحت دارد و ساختنش ۹ سال طول کشید. در این سازه از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی همراه عناصر مدرن بهره گرفته شده است. در طراحی و معماری بنا عناصر معماری سنتی ایران، همچون هشتی، چهارسو و گذرگاه دیده می‌شود. نمای بیرونی ساختمان هم با الهام از بادگیرهای مناطق حاشیه کویر ایران ساخته‌ شده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید