• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 20 دی 1402
کد مطلب : 215151
+
-

لیست غیرممکن

سؤال اینجاست که اگر خود نکونام مدیرعامل بود، می‌توانست بازیکنان فهرستش را بخرد؟

بهروز رسایلی- روزنامه‌نگار

یکی از داستان‌های جالب این پنجره نقل‌وانتقالاتی، فهرست‌های خرید منتسب به جواد نکونام است؛ لیست‌های کوتاه و بلند، شامل گزینه‌های بسیار جذاب. شرایط طوری است که شاید اگر 3-2 اسم دیگر به فهرست جواد اضافه می‌شد، مخاطب تصور می‌کرد لیست جدید تیم‌ملی اعلام شده‌است! به هر جهت مدیران استقلال تلاش خود را برای جذب نفرات مدنظر نکونام آغاز کرده‌اند اما بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که آنها دست‌کم برای محقق کردن فهرست اول جواد، شانس زیادی داشته باشند.

   لژیونرها، دور از دسترس
خود نکونام در مصاحبه بلندی که اخیرا با رسانه رسمی باشگاه داشت، گفته بود: «نباید از خرید لژیونر بترسیم.» از همین‌رو گفته می‌شود نام بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی و محمد محبی در فهرست جواد به‌چشم می‌خورد. از این میان جهانبخش به موضوع واکنش نشان‌داده و گفته به حضور در فوتبال ایران فکر نمی‌کند. طبیعی هم بود که کاپیتان 30ساله تیم‌ملی چنین رویکردی داشته باشد و اساسا گنجاندن نام او در لیست، عجیب و غیرمنطقی به‌نظر می‌رسید. از سوی دیگر گویا محمد محبی، بازیکن سابق استقلال و مهاجم فعلی روستوف هم همین جواب را به آبی‌ها داده‌است. گفته می‌‎شود سعید عزت‌اللهی هم در فهرست استقلال هست که دوباره این هم به‌نوعی «سنگ‌بزرگ» به‌نظر می‌رسد. سعید مدت‌هاست که مورد توجه تیم‌های بزرگ ایرانی قرار دارد اما هربار حضورش در لیگ برتر منتفی می‌شود. جذب او هزینه زیادی دارد و به علاوه به‌نظر می‌رسد این بازیکن تا پایان فصل با باشگاه بدقلق‌وایله در دانمارک قرارداد داشته باشد.

   سپاهان نم پس نمی‌دهد
از قرار معلوم بخش قابل توجه دیگری از فهرست نکونام را هم بازیکنان سپاهان تشکیل می‌دهند. باشگاه اصفهانی امسال یکی از کهکشانی‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ‌برتر را بسته و با تمام توان دنبال این است که بعد از 9سال جام قهرمانی را فتح کند، بنابراین بعید است به‌آسانی حاضر به‌ازدست‌دادن بازیکنان خود باشد. سپاهان حتی در شرایط عادی هم نم پس نمی‌داد و به‌آسانی نمی‌توان خاطره‌ای از بازیکن‌دادن این تیم به سرخابی‌ها را به‌یاد آورد، چه برسد به حالا! به‌عنوان مثال گفته می‌شود استقلال روی رضا اسدی دست گذاشته است، آیا واقعا می‌شود باور کرد تیم اصفهانی یکی از بهترین گلزنان خود را از دست بدهد؟ آن هم مهاجمی که گل پیروزی‌بخش سپاهان را مقابل هردو رقیب بزرگ یعنی پرسپولیس و استقلال به ثمر رسانده و در مورد رقم قراردادش با طلایی‌پوشان هم از اعداد حیرت‌انگیز صحبت می‌شود؟ رضا شکاری هم شرایط مشابهی دارد و سپاهان در تابستان کلی پول صرف دریافت رضایتنامه او از گل‌گهر کرده‌است. آنها حتی با جدایی فرشاد احمدزاده هم موافقت نکرده‌اند و طبیعتا این اتفاق در مورد محمد دانشگر نیز رخ نخواهد داد. عجیب اینکه سپاهان به‌دلیل معذوریت‌های سقف بودجه ناچار شده هادی محمدی، کاوه رضایی و عیسی آل‌کثیر را در فهرست فروش بگذارد اما گویا هیچ‌یک از این 3بازیکن در لیست جواد نیستند!

   در انتظار دعوا؟
روابط نکونام با علی خطیر به‌تازگی روبه‌بهبود گذاشته اما درخواست چنین بازیکنانی از سوی کادرفنی که احتمالا با ناتوانی باشگاه در جذب آنان همراه خواهد شد، می‌تواند در آینده‌ای نزدیک دوباره آتش اختلافات را برافروخته کند. فقط کافی است نتایج به‌خوبی نیم‌فصل اول نباشد. پرسش اینجاست که اگر خود جواد نکونام مدیرعامل بود و سرمربی‌اش جذب چنین بازیکنانی را از او طلب می‌کرد، موفق به اجابت آن می‌شد؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید