• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 20 دی 1402
کد مطلب : 215148
+
-

دوئل در پایتخت

این شهر برای مورینیو و ساری به اندازه کافی جا ندارد

از دیشب با جدال فیورنتینا- بولونیا مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی ایتالیا آغاز شد. امشب 2دیدار مهم برگزار می‌شود که یکی از آنها دربی دلاکاپیتاله بین رم و لاتزیو و دیگری رویارویی میلان با آتالانتاست. پنجشنبه‌شب هم یوونتوس با فروزینونه آخرین بازی این مرحله را برگزار می‌کند.
لاتزیو فعلا روی دور برد است، برخلاف رم که با مورینیو اندکی از محبوبیت خود را از دست داده و دیگر زیبا نیست. لاتزیو با مائوریتزیو ساری از 12بازی آخر خود در سری‌آ 23امتیاز جمع‌آوری کرده و خودش را از انتهای جدول بالا کشیده است. ساری و مورینیو همیشه با هم دعوا داشته‌اند که البته همیشه درگیری‌ها از سوی مورینیو بوده. ساری درباره دربی گفته: «من فرمول کوپا را دوست ندارم، همه این را می‌دانند. در حال‌حاضر حتی به راهیابی به دور بعد هم علاقه نداریم، بلکه فقط به‌دنبال پیروزی در دربی و فقط به‌خاطر هواداران هستیم.»
   لاتزیو باشگاهی با کارنامه عالی در جام‌حذفی است اما آنها فقط در قرن بیست‌و‌یکم در 5موقعیت مختلف قهرمان شده‌اند، آن هم با سیمونه اینتزاگی که در حال‌حاضر سرمربی اینتر است و در مرحله قبلی به بولونیا و تیاگو موتا باخت و حذف شد. از سال 2019به بعد لاتزیو بدون اینتزاگی از مرحله یک‌چهارم بالا نیامد.
   رکورد لاتزیو در مرحله یک‌چهارم نهایی ممکن است ضعیف باشد اما آمار رم از آنها هم بدتر است، چرا که آنها از فصل 17-2016نتوانسته‌اند از این مرحله فراتر بروند. این در حالی است که رمی‌ها طی یک دوره 10ساله بین سال‌های 2003و 2013، در 7دوره به فینال رسیدند و 2قهرمانی را سال‌های 2007و 2008به‌دست آوردند.
   بازی رفت سری‌آ در زمین لاتزیو بدون گل مساوی شد. یک تساوی بسیار کسل کننده، ناامید‌کننده و بدون گل در اوایل این فصل به این معنی است که رم از سال 2016هنوز هیچ دربی‌ای را به‌عنوان تیم مهمان برنده نشده است.
   فقط یک برد در 5بازی لیگ برای هواداران رم نگران‌کننده است و آنها قبول دارند که اندکی خوش‌شانس بودند که یک هفته پیش در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی کرمونزه را 2بر یک پشت سر گذاشتند. رم در حال‌حاضر در جدول رده‌بندی لیگ پایین‌تر از لاتزیو در رده هشتم قرار دارد.
   در اردوی عقاب‌ها کاپیتان ایموبیله به‌دلیل مصدومیت همسترینگ غایب است و همچنین بازیکنانی مثل لوییس آلبرتو. خوش‌شانسی ساری این است که سرمربی تیم ملی ژاپن دایجی کامادا را برای جام ملت‌های آسیا دعوت نکرد اما قلعه‌نویی سردار آزمون را به اردوی ایران فرا خواند که البته سردار پس از بازی امشب به قطر می‌رود. رم 2بازیکن آفریقایی خود را در اختیار ندارد؛ حسام عوار (الجزایر) و اندیکا (ساحل عاج) که به جام ملت‌های آفریقا رفته‌اند. رناتو سانچس، اسمالینگ و تامی آبراهام نیز به‌دلیل آسیب‌‌دیدگی در دسترس نیستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید