• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 20 دی 1402
کد مطلب : 215147
+
-

آرامش بیشتر در بوستان‌های شهر

مهدی اسماعیل‌پور ؛ روزنامه‌نگار

مدت‌هاست که بعضی از بوستان‌های شهر تهران که قرار است محیطی امن و امان برای آسایش و تفریح خانواده‌ها به‌ویژه زنان و کودکان باشند به انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی آلوده شده‌اند.
حضور خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان مواد‌مخدر از یک‌سو و معتادان متجاهر از سوی دیگر و البته وجود افراد شرور و مسئله‌دار با ظاهرهایی ترسناک و غلط‌انداز آن‌هم بعضا به‌صورت گروهی و دسته‌جمعی و البته سگ‌گردانی‌های بی‌قاعده و بدون ضابطه چهره بوستان‌های شهر تهران را مخدوش کرده است. تمام این موارد، احساس آرامش و آسایش روانی را از خانواده‌هایی که قصد دارند ساعاتی را در بوستان‌ها سپری کنند، سلب کرده است، اما مشکلات به همین جا ختم نمی‌شود. متأسفانه تجمع و حضور این افراد بعضا به وقوع جرم و جنایت‌هایی چون ایجاد مزاحمت برای زنان، درگیری و نزاع و چاقوکشی، کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی یا زورگیری از شهروندان ختم می‌شود و احساس نا‌امنی را به نا‌امنی عینی و حقیقی تبدیل می‌کند.
مدت‌هاست که مردم خواهان بازگرداندن امنیت به بوستان‌های ناامن هستند و بخش‌های مختلف مرتبط با این موضوع از شهرداری و شورای شهر تا پلیس بر لزوم ساماندهی فضای بوستان‌ها تأکید دارند وگاهی نیز در این بخش‌ها شاهد اجرای طرح‌های ضربتی و برخورد‌هایی مقطعی بوده‌ایم. استقرار کانکس‌های انتظامی، حصارکشی، ایجاد بوستان‌های ویژه زنان و کودکان و در این دوره ایجاد فضایی به‌عنوان بوستان‌های مادر و کودک ازجمله اقدامات صورت گرفته برای پاکسازی چهره بوستان‌ها از آسیب‌های اجتماعی رایج و متداول و ترغیب کردن شهروندان برای حضور در این فضاهای سرسبز شهری است.اوایل دی‌ماه بود که شاهد وقوع جنایتی هولناک در بوستان نهج‌البلاغه بودیم که طی آن زن و مرد جوانی مورد مزاحمت و تعرض 4اراذل و اوباش قرار گرفتند و این غائله هم به قتل جوان 37ساله مقابل چشم نامزدش و سرقت موبایلش انجامید. تلنگر این جنایت آنقدر بد و هولناک بود که اکنون سردار عباس‌علی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تامین امنیت 200بوستان بزرگ و اصلی شهر با استقرار نیروهای پلیس خبر می‌دهد و بر تأمین امنیت شهروندان به‌عنوان خط قرمز پلیس تأکید می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید