• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 20 دی 1402
کد مطلب : 215095
+
-

435 صندوق سرمایه‌گذاری بورسی چگونه کار می کند؟

435 صندوق سرمایه‌گذاری بورسی چگونه کار می کند؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های غیرمستقیم مدیریت دارایی‌ها در بورس محسوب می‌شوند. این صندوق‌ها با تشکیل سبدی متنوع از اوراق بهادار مختلف، سرمایه سرمایه‌گذاران خود را مدیریت می‌کنند و به‌عنوان راهکاری آسان و کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شوند.





صدور مجوز فعالیت 51صندوق سرمایه‌گذاری برای 42نهاد مالی

از ابتدای سال۱۴۰۲ تا انتهای آذرماه، مجوز فعالیت ۵۱صندوق سرمایه‌گذاری در اختیار ۴۲نهاد مالی مختلف قرار گرفته است. نهادهای مالی دریافت‌کننده مجوز فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل تأمین سرمایه، سبدگردان، کارگزاری، مشاور سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری و هلدینگ بوده‌اند. براساس این مجوزها، طیف گسترده‌ای از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اختیار انواع نهادهای مالی قرار گرفته تا بتوانند زنجیره خدمات خود را کامل کنند و به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم عمق بخشند. سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با صدور مجوز فعالیت برخی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دستورالعمل تأسیس و فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیش شرط‌هایی را برای تاسیس این نوع صندوق‌ها تعیین کرده که می‌توان به صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، در اوراق بهادار مبتنی بر کالا - فلز طلا و بازنشستگی تکمیلی اشاره کرد. جنس این شرایط غالبا از نوع سرمایه و همچنین تجربه مدیریتی است که این موضوع به‌معنای تعیین انحصار نیست.

پذیرش 3صندوق املاک و مستغلات در فرابورس


مدیرعامل فرابورس عنوان کرد: از ۱۰۵ صندوق پذیرفته شده در فرابورس 3صندوق مربوط به املاک و مستغلات است. محمدعلی شیرازی با بیان اینکه در حال حاضر براساس آخرین گزارش انجمن ملی املاک و مستغلات آمریکا، ۸۹۳ صندوق املاک و مستغلات به ارزش بالغ بر 2.5تریلیون دلار در بیش از ۴۰ کشور دنیا وجود دارد، گفت: ۵۷۵ هزار ملک و مستغلات در دنیا متعلق به این صندوق‌هاست. وی افزود: شفافیت بالا، نقدشوندگی و معافیت مالیات ازجمله دلایل عمده سرمایه‌گذاری ۵۵ درصد از سرمایه‌گذاران در این صندوق‌هاست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید