• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 19 دی 1402
کد مطلب : 215074
+
-

تأخیر در پروازهای حج عمره، دلیل سیاسی ندارد

نشست خبری ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد. در ادامه مهم‌ترین محورهای این نشست آمده است.  
تروریسم، خطری فراگیر برای همه ملت‌ها و دولت‌هاست و آنهایی که تروریسم را برای اهداف شوم خود مورد استفاده قرار می‌دهند باید بدانند که مسئولیت اقدامات تروریستی این گروه‌ها متوجه آنها هم هست و باید پاسخگو باشند.

در گفت‌وگویی که میان وزیران خارجه ایران و فرانسه صورت گرفت، دولت فرانسه رسما اقدام تروریستی در کرمان را محکوم کرد. در این گفت‌وگو از شرایط فعلی بحرانی غزه نیز صحبت و مواضع دو طرف مطرح شد که ضرورت خاتمه دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی نیز مورد تأکید وزیر امور خارجه ما قرار گرفت.

درخصوص برخی اقداماتی که علیه نیروهای آمریکا در عراق شکل می‌گیرد باید توجه داشت که خروج نیروهای آمریکایی، مصوبه مجلس عراق است و نیروهای عراقی نیز به وظایف خود در این خصوص عمل خواهند کرد. ما به طرف عراقی نیز گفتیم که حضور نیروهای آمریکا در قالب ائتلاف بین‌المللی یا هر اسم دیگری کمکی به ثبات و امنیت عراق و منطقه ندارد و بلکه باعث بی‌ثباتی است.

مسأله دریای سرخ معلول است و علت در اشغالگری است و حمایت آمریکا و برخی کشورهای دیگر از رژیم صهیونیستی در 3 ‌ماه اخیر. این جنگ ظالمانه پیامدهایی داشته و اگر تداوم داشته باشد، پیامدهای آن نیز تداوم خواهد داشت.

درخصوص تأخیر در پروازهای حج عمره، مقامات ذیربط کشورمان و  مسئولان وزارت راه و سازمان حج و زیارت اطلاع‌رسانی مبسوط را انجام دادند. موضوع صرفا فنی است و هیچ دلیل سیاسی‌ای ندارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید