• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 19 دی 1402
کد مطلب : 215014
+
-

رکورد شکنی در جذب مخاطب

وزیر ارشاد خبر داد: رکورد کنسرت‌های پاپ؛ یک میلیون مخاطب در یک ماه

گزارش
رکورد شکنی در جذب مخاطب

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار

سال گذشته وقتی کنسرت‌های موسیقی و اجراهای نمایشی کمترین برنامه را داشته‌اند برخی می‌گفتند فاتحه این هنرها خوانده شده است، چرخ اقتصادی‌ها موسیقی و تئاتر دیگر به حالت قبل خود برنمی‌گردد و ممکن است حتی سینما هم برای همیشه تعطیل شود. اما رفته رفته باز هم علاقه‌مندان به موسیقی و تئاتر و سینما با وجود گرانی بلیت‌ها و وضعیت اقتصادی موجود به سالن‌های اجرا و نمایش رفتند. تا جایی که وزیر عنوان کرده در یک ماه گذشته یک میلیون نفر در کنسرت‌های موسیقی حضور داشتند.شاید این رقم به نسبت جمعیت زیاد نباشد اما در مقایسه با فعالیت‌های هنری سال گذشته و افزایش قیمت بلیت ها عدد امیدوار‌کننده‌ای است.

ترافیک کنسرت‌ها در ماه‌های پایانی سال
این روزها کنسرت‌ها روزهای خوبی را سپری می‌کنند. هر چند باز هم تعداد کنسرت‌های بومی، سنتی و تلفیقی به نسبت کنسرت‌های پاپ کمترین اجرا را دارند. اما چراغ سالن‌های اجرا روشن است و روزهای پرترافیک خود را سپری می‌کنند.

کنسرت‌های پاپ رکورددار مخاطب
کنسرت‌های پاپ توانستند بیشترین اجرا را داشته باشند. در یک‌ماه میانگین 30کنسرت پاپ برگزار می‌شود و با وجود سقف قیمت 800هزار تومانی، بلیت‌ها به فروش می‌رسد. به‌گفته وزیر ارشاد، در اجراهای صحنه‌ای (کنسرت) نوروز۱۴۰۱ بیش از ۴۰۰هزار نفر از کشور خارج شدند اما در ایران طی یک‌ماه یک میلیون نفر از داخل کشور برای حضور در کنسرت در ایران شرکت کردند.

فروش 10هزار میلیارد ریالی سینما
از دیگر موضوعاتی که اسماعیلی به آن اشاره کرده میزان فروش فیلم‌ها در سینماهاست. وی عنوان کرده که میزان فروش برخی فیلم‌های سینمایی به 3هزار میلیارد ریال رسیده است، درحالی‌که در آغاز به‌کار دولت سیزدهم این عدد زیر ۵۰۰ میلیارد ریال بود. با توجه به فروش فیلم‌ها در سال‌جاری، امسال سینمای ایران در حال ۱۰هزار میلیارد ریالی شدن با ۳۰میلیون مخاطب است.

ساخت 570 سینما
این روزها پایان پروژه سالن‌ها نیز در دستور کار ارشاد است که به‌نظر می‌رسد ۵۷۰ سینما تا ابتدای دولت سیزدهم ساخته شده و این در حالی است که تعداد سینماها تا پایان سال به ۹۰۰ و تا پایان دولت سیزدهم به یک هزار سینما می‌رسد.

آماری که روشنگر است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد می‌گوید:«عده‌ای علاقه‌مند هستند القا کنند که دولت مردمی سیزدهم رابطه خوبی با فرهنگ، هنر و رسانه ندارد و با آشکار شدن این اعداد هم بهانه‌های جدید می‌آورند.» به‌گفته وزیر، سینمای ایران امسال با 30میلیون مخاطب همراه است و در حوزه موسیقی در یک ماه، یک میلیون تماشاگر به کنسرت‌های موسیقی رفته‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید