• شنبه 2 تیر 1403
  • السَّبْت 15 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 22
دو شنبه 18 دی 1402
کد مطلب : 214949
+
-

دومین سفر استانی دولت‌سیزدهم به زنجان 119مصوبه با حدود 110هزارمیلیارد ریال اعتبار داشته‌ است

دست پر زنجان از دومین سفر استانی

دوازدهمین سفر استانی رئیس‌جمهور در دور دوم، دستاوردهای قابل‌توجهی برای زنجانی‌ها به‌همراه داشت؛ از احیای طرح‌های بر زمین‌مانده گرفته تا بهره‌برداری از حدود 700طرح‌ و پروژه‌ ویژه در حوزه‌های مختلف، ازجمله دستاوردهای این سفر به‌حساب می‌آید.
در این سفر که ۱۱وزیر و 3معاون وزیر، رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند، علاوه بر افتتاح پروژه‌های مختلف در حوزه‌های 10گانه، مقام‌های دولتی در جریان بازدیدها و همچنین دیدارهای مردمی، نسبت به احصای مشکلات اقدام کردند تا براساس اولویت‌بندی‌ها، برای رفع آنها اقدام شود.

دستورهای ویژه‌ رئیس‌جمهور
صدور دستورهای ویژه ازسوی سیدابراهیم رئیسی باهدف به‌سرانجام رساندن برخی پروژه‌های بر زمین‌مانده زنجان، از دیگر دستاوردهای دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به زنجان به‌شمار می‌رود. براین اساس موضوع «دوخطه کردن راه‌آهن قزوین-زنجان» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات زنجانی‌ها، مورد پیگیری قرار گرفت و رئیسی ضمن صدور دستورهای لازم در این زمینه، مقام‌های مسئول را مکلف کرد در ‌سرعت بخشیدن برای به‌سرانجام رساندن این پروژه مهم اقدام کنند.
در دور نخست سفر استانی دولت‌سیزدهم به زنجان، برای پروژه 2خطه کردن راه‌آهن قزوین – زنجان که 181کیلومتر طول دارد، بیش‌از 800میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که گفته می‌شود تاکنون حدود نیمی از آن تحقق یافته‌است؛ این‌درحالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد تا اختصاص اعتبارات باقیمانده، این پروژه مهم به سرانجام خواهد رسید. براین‌اساس با دستور رئیس‌جمهور قرار براین شده‌است که بخشی از این اعتبار از طریق اجرای قانون مولدسازی ازسوی استانداری و بقیه از منابع وزارت راه و شهرسازی و اعتبارات سازمان برنامه و بودجه تامین شود.
رئیسی همچنین درباره به‌سرانجام رساندن «سد مشمپا» با 40درصد پیشرفت فیزیکی و دریافت مجوز محیط‌زیستی برای 10معدن اولویت‌دار استان نیز دستورهای لازم را صادر کرد.

مصوبات دومین‌سفر
اینها درحالی‌است که براساس اعلام مسئولان مربوطه، دومین سفر استانی دولت‌سیزدهم به زنجان 119مصوبه با حدود 110هزارمیلیارد ریال اعتبار داشته‌است؛ مصوباتی که شتاب قابل‌توجهی به چرخ‌های توسعه و آبادانی این استان می‌بخشد.
ازسوی دیگر گفته می‌شود درجریان سفر رئیس‌جمهور به زنجان، اجرای ۴۹طرح با بیش‌از ۲۵۶هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مصوب شده‌است؛ طرح‌هایی که در حوزه‌های مختلف تعریف شده و اشتغال‌زایی زیادی نیز ایجاد خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید