• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 18 دی 1402
کد مطلب : 214950
+
-

پایه‌های قدرت منطقه‌ای ایران چگونه پی‌ریزی شد؟

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با بیان اینکه در دهه۶۰، حاج‌قاسم در سطح تاکتیک با افکار بسیار برجسته تاکتیکی، به‌عنوان یک تاکتیک‌دان شجاع و فهیم در نقش یک فرمانده لشکر برجسته مجاهدت و تلاش کرد، گفت: این شهید بزرگوار دهه‌ ۷۰ در جنوب‌شرق کشور، قرارگاهی به نام «قدس» ایجاد و اشرار و ضدانقلاب را خلع سلاح کرد.
سردار غلامعلی‌ رشید افزود: شهید سلیمانی در آن مقطع فردی  به نام «عیدوک» را که اول به او پناهندگی داد، می‌خواست برای محاکمه، تحویل قوه قضاییه دهد. مقام معظم رهبری به ایشان تذکر داد: «وقتی به او امان داده‌ای، دیگر نمی‌توانی او را به محاکم قضایی برای محاکمه بسپاری». سردار سلیمانی هم او را آزاد کرد به امید اینکه برود و رفتارش را تصحیح کند.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی از آغاز سال1376با حکم فرمانده معظم کل‌قوا به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد و پایه‌های قدرت منطقه‌ای ما را پی‌ریزی کرد، ادامه‌داد: ما قبل از ایشان هم نیروی قدس داشتیم، اما سردار سلیمانی، نیروی قدس و قدرت منطقه‌ای ما را ده‌ها برابر ارتقا داد و در سطح راهبردی در تمام منطقه یک فرمانده بسیار برجسته بود و نفسِ آمریکا و اسرائیل و سایر دشمنان ما را گرفت و سیاست‌های آنها را شکست داد.
رشید اضافه‌ کرد: دهه۸۰، ارتش آمریکا ابتدا افغانستان و سپس عراق را اشغال کرد و شرایط جدیدی بر منطقه تحمیل شد و مقابله با تجاوزگری 2ارتش آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در میان ملت‌ها، یک ضرورت مهم بود. برای فردی مانند سردار سلیمانی فرصت مهمی بود که توانایی‌های خود را به ظهور برساند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید