• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
جمعه 15 دی 1402
کد مطلب : 214617
+
-

میز خبر/بغداد ائتلاف آمریکایی را مسئول حمله به مقر الحشدالشعبی دانست

دولت عراق، پنجشنبه، ائتلاف آمریکایی را مسئول حمله به مقر الحشدالشعبی در بغداد دانست و این اقدام را تروریستی توصیف کرد. سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق سرتیپ یحیی رسول، دیروز به حمله پهپادی به یکی از مقرهای سازمان الحشدالشعبی عراق در بغداد واکنش نشان داد و تأکید کرد که در این حمله که نقض آشکار حاکمیت و امنیت عراق بود، یک فروند پهپاد با هدف قراردادن یکی از مقرهای امنیتی در پایتخت بغداد، اقدامی را انجام داد که هیچ تفاوتی با اقدامات تروریستی نداشت. به نوشته خبرگزاری رسمی عراق(واع)، وی افزود: نیروهای مسلح عراق، نیروهای ائتلاف بین‌المللی را مسئول این حمله غیرمنتظره به یک نهاد امنیتی عراقی می‌دانند. نهادی که براساس اختیاراتی که فرمانده کل نیروهای مسلح به آن اعطا کرده است، عمل می‌کند. این اقدام تمام تفاهم‌های بین نیروهای مسلح و نیروهای ائتلاف بین‌المللی را تضعیف می‌کند. سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق افزود: ما این اقدام را تشدید تنش و حمله خطرناک به عراق می‌دانیم که به دور از روح و متن دستور و کاری است که ائتلاف بین‌المللی در عراق برای آن حضور دارد. منابع آگاه اعلام کرده‌اند که در حمله پهپادی روزپنجشنبه به مقر تیپ۱۲ الحشدالشعبی در شهر بغداد، «الحاج ابوتقوی السعیدی» معاون فرمانده عملیات حزام بغداد و دستیارش شهید و ۶نفر دیگر زخمی شده‌اند. منابع عراقی می‌گویند که خودروی شهید ابوتقوی به محض اینکه به مقر مذکور رسیده هدف قرار گرفته است. 4موشک از پهپاد مهاجم شلیک شده که یکی از آنها به‌خودروی شهید ابوتقوی اصابت کرده است. برخی منابع نیز شمار شهدا را تا 4تن اعلام کرده‌اند. پس از این حمله تروریستی، شورای امنیت ملی عراق به ریاست نخست‌وزیر محمدشیاع السودانی نشستی اضطراری برگزار کرد.

مراسم تشییع شهدای انفجار کرمان لغو شد
مراسم تشییع شهدای انفجار تروریستی با تصمیم شورای تامین لغو شد.  محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان گفت:اجتماع مردمی با حضور مردم و شهدا در مصلای کرمان برگزار خواهد شدو بعد از اتمام مراسم پیکر شهدا به مرور به گلزار منتقل شده و خاکسپاری فقط با حضور خانواده‌ها انجام خواهد شد لذا مردم  در گلزار شهدا حضور نیابند.

باغ موزه دفاع‌مقدس تا ۲۰دی تعطیل شد
تالارهای هفت‌گانه و سراسرنمای مقاومت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس به‌علت تعمیرات زیرساختی و فنی از شنبه ۱۶دی تا چهارشنبه ۲۰دی تعطیل شد. این مجموعه پس از تعمیرات روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹تا۱۷ و در روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰تا۱۷ پذیرای مخاطبان خواهد بود. این موزه در میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، روبه‌روی پارک طالقانی قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید