• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 14 دی 1402
کد مطلب : 214531
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/X628W
+
-

افتتاح 17مجموعه برای بانوان تهرانی

روز گذشته در هشتادونهمین رویداد امیدوافتخار شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های ویژه بانوان در منطقه 9بودیم

گزارش
افتتاح 17مجموعه برای بانوان تهرانی

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

همزمان با روز زن، پروژه‌های توسعه و بهسازی زیرساخت‌های کارآفرینی، تفریحی، توانمندسازی و فراغتی بانوان شهر تهران در قالب هشتادونهمین پویش امیدوافتخار به بهره‌برداری رسید.
این پروژه‌ها در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به بانوان شهر تهران در منطقه 9افتتاح شده است. درواقع در حوزه بانوان در سراسر سطح شهر، 17پروژه از مجموعه شهربانوها و بوستان‌های بانوان، مجموعه‌های فراغتی، تفریحی و کارآفرینی برای استفاده بانوان به بهره‌برداری رسید که بخش عمده آن به‌تازگی راه‌اندازی شده و 5مورد دیگر اورهال و بازسازی شده‌اند. شهردار تهران و مدیرکل بانوان شهرداری با حضور در منطقه 9به افتتاح پروژه‌های این منطقه پرداختند.
 این افتتاح‌ها نشان از اهمیت ویژه پایتخت به زنان دارد.

فعالیت 16هزار بانوی سرپرست خانوار در مجموعه‌های شهرداری

علیرضا زاکانی، شهردار تهران: بانوان نقش مؤثری در خانواده و تربیت فرزندان دارند. همچنین بانوان نقش بسزایی در توسعه جامعه و در عرصه‌های مختلف ازجمله علم و دانش دارند. امیدواریم سال آینده سال اوج خدمت و تلاش در ارتباط با بهسازی و نوسازی مجموعه‌های شهربانو و مراکز ویژه بانوان باشد. در حال حاضر ۱۶هزار بانوی سرپرست خانوار و ۱۱هزار نفر از دختران در ۹۵کوثر راه‌اندازی شده در مجموعه شهرداری تهران فعال هستند. در گذشته برنامه‌ریزی انجام داده بودند که شهر تهران را گران اداره کنند، ما به‌دنبال ارزان‌سازی در این حوزه هستیم و گام‌هایی را در این بخش برداشته‌ایم که از آن جمله می‌توان به ماموریت‌های تعریف شده در سازمان نوسازی شهر تهران در بخش مسکن و همچنین ارائه خدمات در 2مجموعه شهروند و میادین اشاره کرد. سیاست ما ارزان‌سازی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حوزه مسکن، معیشت و توانمندسازی خانواده‌هاست و در بخش توانمندسازی اقداماتی در دستور کار قرار دارد. ۲۳هزار مترمربع به‌عنوان نمایشگاه فصلی و دائمی ویژه زنان سرپرست خانوار در تهران فراهم شده و در این مجموعه‌ها زنان و بانوان می‌توانند محصولات و تولیدات خود را عرضه کنند و این موارد می‌تواند به اقتصاد خانواده‌ها کمک کند.


برخورداری بیش از 5میلیون زن از مراکز شهربانو

مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران: برای این هفته ۱۷پروژه در حوزه بانوان در سطح شهر تهران خواهیم داشت که مجموعه شهربانوها و بوستان‌های بانوان، مجموعه‌های فراغتی، تفریحی و کارآفرینی هستند تا در مناطق ۲۲گانه، بانوان از آنها بهره‌مند شوند. مجموعه‌های شهربانو در سطح شهر ۱۵ تا ۲۰سال است که بهسازی و اورهال نشده‌اند و در مدیریت قبلی شهر زیرساخت‌های ویژه بانوان را مایه ننگ این شهر می‌دانستند و برخی از مجموعه‌ها به بهانه‌های مختلف ازجمله کرونا رها شده بودند. در این شهربانوها در سال ۱۴۰۰ با شرایطی مواجه شدیم که نصف این مجموعه‌ها تعطیل شده بودند و مابقی آنها نیز به‌صورت کامل قابل استفاده نبودند و نهایتا چند هزار نفر از آنها استفاده می‌کردند، امروز اما در شرایطی هستیم که در ۶‌ماه اول امسال ۵میلیون و ۳۰۰هزار نفر از بانوان از این امکانات و زیرساخت‌ها استفاده کرده‌اند که متوسط زمان استفاده آنها حدود ۴ساعت است. بر همین اساس برای سال آینده نهضت اورهال و بهسازی تمام مجموعه‌های موجود و توسعه مجموعه‌ها در مناطق کمتر برخوردار از مجموعه‌های بانوان را خواهیم داشت. با افتتاح‌های امروز، تعداد ۵۵کوثر در پایتخت به ۹۵کوثر ویژه کارآفرینی زنان سرپرست خانوار رسیده است.

بهره‌برداری از مجموعه شهربانو در غرب تهران

سیدمحمد رحیم مرتضوی، شهردار منطقه 9: 
مجموعه شهربانو در منطقه ۹ پس از سال‌ها بهسازی و نوسازی شده و از امروز در اختیار بانوان منطقه ۹ و غرب تهران قرار خواهد گرفت. مجموعه شهربانو در این منطقه در سال ۸۹ ساخته شد و متأسفانه در اوایل سال ۹۸ و همزمان با شیوع ویروس کرونا به‌دلیل عدم‌نگهداری مناسب و اورهال این مجموعه به حالت تعطیلی درآمد. این مجموعه ظرفیت بسیار خوبی در گذشته داشت، اما همانطور که گفته شد به‌دلیل بی‌توجهی و عدم‌نگهداری در دوره گذشته از چرخه خدمت‌رسانی خارج شد و این دوره از مدیریت شهری میراث‌دار کارهای بر زمین مانده گذشته است. در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۹ مبلغ ۱۴میلیارد تومان برای بهسازی و نوسازی در 2بخش ابنیه و تاسیسات برای این مجموعه درنظر گرفته شد که در ماه‌های گذشته با انجام مناقصات بهسازی این مجموعه در دستورکار قرار گرفت و امروز این مجموعه مجدداً پس از بهسازی در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت. با بهره‌برداری از مجموعه شهربانو ۱۰۰ نفر از بانوان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شاغل خواهند شد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید