• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 14 دی 1402
کد مطلب : 214516
+
-

جمع‌آوری 15میلیارد تومان برای آزادی زنان زندانی

یادداشت
جمع‌آوری 15میلیارد تومان برای آزادی زنان زندانی

احسان شریفی؛ شهردار منطقه5

پنجمین پویش آزادی مادران زندانی طی روزهای گذشته برگزار شد که در این مراسم خیرین، معتمدان محله، جمعی از هنرمندان، خانواده شهدا و دانشگاهیان حضور داشتند. در این مراسم  فضای مناسبی ایجاد شده بود تا افراد برای آزادی زنان زندانی هرچه در توان دارند اهدا کنند.
خیرین نیز در این مراسم با حضورشان اعلام آمادگی کردند و ارقامی که اعلام شد را تعهد دادند که در مراسم پرداخت شود. حضور خانواده‌ شهدا نیز در این مراسم خالی از لطف نبود؛ چراکه همسر یکی از شهدای مدافع حرم طلای دخترش را با علاقه برای آزادی زنان زندانی هدیه کرد و بعد از آن انگشتر اهدایی مقام معظم رهبری را هدیه داد.
انگشتر اهدایی رهبر معظم انقلاب به حراج گذاشته شد و هریک از خیرین رقم‌هایی را برای خرید این انگشتر اعلام کردند که در نهایت بعد از پیشنهادهای متعدد، این انگشتر به قیمت 550میلیون تومان خریداری شد که بعد از خریداری این انگشتر، فضای جلسه به‌صورتی تغییر پیدا کرد و رقم‌های خوبی برای انجام این کار خیر جمع‌آوری شد.
در مراسم آزادی زنان زندانی یکی از اعضای شورای شهر حضور داشت و خبر تصویب 5میلیارد تومان اعتبار توسط شورای شهر را اعلام کرد که قرار است این رقم توسط شهرداری تهران برای آزادی زنان زندانی هزینه شود. در مجموع با حمایت‌های جمع‌آوری شده و کمک خیرین، 15میلیارد تومان جمع‌آوری شد که 5برابر رقم سال‌های گذشته است و از این رقم، 10میلیارد تومان فقط در همین جلسه توسط خیرین و کمک‌های مردمی صورت گرفته است.
در این جلسه، نمایندگان دستگاه قضایی، مسئولان زندانی و قضات مربوطه نیز حضور داشتند. مبالغ جمع‌آوری شده براساس تعداد شاکی پرونده، ارزش ریالی محکومیت و سایر موارد بررسی می‌شود و در نهایت برای آزادی زنان زندانی در هفته زن و روز مادر اقدام خواهد شد.
این پویش که امسال پنجمین سال خود را سپری کرده، در طول 4دوره گذشته توانسته 190زندانی زن را آزاد کند. برای آزادی این زنان، اولویت‌بندی‌هایی صورت گرفته که این اولویت‌بندی‌ها براساس میزان بدهی، تعداد شاکی یک پرونده، میزان دوره محکومیت، جریمه غیرعمد و مالی، عدم‌سابقه رفتار پرخطر است که در نهایت قاضی پرونده تشخیص و تصمیم‌گیری نهایی را خواهد داشت. همچنین برای آزادی زنان، اولویت با مادران، زنان دارای همسر و دختران مجردی است که دارای پرونده مالی غیرعمد بوده و باید هرچه سریع‌تر به کانون گرم خانواده بازگردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید