• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 14 دی 1402
کد مطلب : 214475
+
-

بازگشت کامران

نمایندگان کشتی ایران قرار است از 20دی در تورنمنت کرواسی کشتی بگیرند اما ویزای آنها هنوز صادر نشده است

بازگشت کامران

 نخستین تورنمنت رنکینگ‌دار کشتی در سال2024 طی روزهای 20 تا 24دی‌ماه در زاگرب کرواسی برگزار خواهد شد. این مسابقات برای تیم ملی کشتی آزاد ایران حکم انتخابی تیم ملی را دارد و در بسیاری از اوزان، تکلیف ملی‌پوشان ایران در المپیک پاریس مشخص خواهد شد. تنها موضوع نگران‌کننده برای آزادکاران عدم‌صدور روادید است که می‌تواند مانع بزرگی در چرخه انتخابی تیم ملی باشد.

  تعیین تکلیف رحمان
درحالی‌که آزادکاران در اردوی تیم ملی حضور دارند و خود را برای حضور در مسابقات رنکینگ آماده می‌کنند، هنوز روادید برای آنها صادر نشده و حضور آنها در کرواسی قطعی نیست. در وزن 65کیلوگرم قرار است رحمان عموزاد به همراه عباس ابراهیم‌زاده در مسابقات حاضر باشد. طبق چرخه انتخابی تیم ملی کادر فنی با توجه به عملکرد 2کشتی‌گیر در این رقابت، ملی‌پوش ایران را برای حضور در قهرمانی آسیا معرفی خواهد کرد. پیش‌تر در این وزن سهمیه المپیک توسط رحمان عموزاد کسب شده است.

  شانس کسب سهمیه
در وزن 74کیلوگرم یونس امامی و حسین ابوذری نفر اول مسابقات قهرمانی کشور به تورنمنت کرواسی اعزام خواهند شد. با توجه به چرخه انتخابی 2کشتی‌گیر برای حضور در مسابقات کسب سهمیه و قهرمانی آسیا نیاز است که با توجه به عملکرد امامی و ابوذری کشتی‌گیران شرکت‌کننده در این مسابقات مشخص خواهند شد. امامی ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی‌2023 بود که نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند. جردن باروز آمریکایی که بار دیگر به وزن 74کیلوگرم برگشته، در کرواسی در این وزن کشتی خواهد گرفت.

  تنها وزن غیرالمپیکی
محمد نخودی و عبدالله شیخ‌اعظمی در وزن 79کیلوگرم کشتی‌گیران ایران در کرواسی هستند. براساس چرخه انتخابی تیم ملی در این وزن غیرالمپیکی کشتی‌گیری که بهترین عملکرد را داشته باشد، در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر خواهد بود.

  سایه سنگین حسن
در وزن 86کیلوگرم هادی وفایی‌پور نماینده ایران است. او نفر اول قهرمانی کشور است که در قهرمانی آسیا هم ملی‌پوش ایران خواهد بود. با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی هر جا که پای وفایی‌پور بلغزد، یزدانی بدون مسابقه انتخابی ملی‌پوش ایران در پاریس خواهد بود. هر مدالی جز طلا برای وفایی‌پور در مسابقات پیش رویش به‌منزله بسته‌شدن پرونده انتخابی این وزن است.

  بی‌سهمیه در 97کیلوگرم
وزن 97کیلوگرم ازجمله اوزانی است که ایران کسب سهمیه نکرده و باید 2کشتی‌گیر را همزمان راهی قرقیزستان کند تا در مسابقات کسب سهمیه و قهرمانی آسیا حاضر شوند. کامران قاسمپور که به‌دلیل مصدومیت در قهرمانی کشور حاضر نبود به همراه امیرعلی آذرپیرا نفر اول مسابقات قهرمانی کشور در کرواسی کشتی خواهند گرفت. قاسمپور بیشتر زمان سال گذشته را مصدوم بود و باید دید از آخرین فرصتی که کادر فنی به او داده است، چطور استفاده خواهد کرد. در تورنمنت کرواسی همچنین کایل اسنایدر آمریکایی، دارنده مدال طلای المپیک از کشتی‌گیران حاضر در وزن 97کیلوگرم خواهد بود.

  شانس بالای طلا
امیرحسین زارع و امیررضا معصومی در 125کیلوگرم نمایندگان ایران هستند تا پرونده این وزن هم برای المپیک تا حدود زیادی در کرواسی بسته شود. زارع در مسابقات جهانی‌2023 مدال طلای جهان را کسب کرد و تنها کشتی‌گیر ایرانی است که سال گذشته میلادی بدون شکست بوده است. زارع در حال حاضر تنها شانس طلای المپیک پاریس برای کشتی محسوب می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید