• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 13 دی 1402
کد مطلب : 214404
+
-

چپ و راست، دور یک میز با رئیس‌جمهور

بیش‌از ۵۰ نفر از سران احزاب و فعالان سیاسی برای بار دوم با رئیس‌جمهور دیدار کردند

گزارش
چپ و راست، دور یک میز با رئیس‌جمهور

امیررضا قشقایی-روزنامه‌نگار

دومین نشست رئیس‌جمهور با احزاب و فعالان سیاسی، شامگاه دوشنبه برگزار شد. این نشست با حضور ۵۰ فعال سیاسی از تمامی طیف‌های سیاسی کشور و با محور اصلی انتخابات اسفند ۱۴۰۲برگزار شد. پیش‌تر نیز در اردیبهشت‌ماه 1401نخستین نشست سیدابراهیم رئیسی با فعالان سیاسی صورت گرفته بود. سیدابراهیم رئیسی در این نشست بر ضرورت برگزاری «انتخابات پرشور» تأکید و «حضور سلایق مختلف» در مجلس را زمینه‌ساز هم‌افزایی در مسیر پیشبرد کشور ارزیابی کرد. مهم‌ترین محورهای سخنان رئیس‌جمهور را در ادامه می‌خوانید.

مهم‌ترین وظیفه احزاب   
 نشست با احزاب و فعالان سیاسی در لبیک به فرمایش رهبرمعظم انقلاب اسلامی در راستای تلاش برای ایجاد شور و افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو برگزار شده‌است. چنین جلساتی در نزدیک کردن نگاه‌ها به یکدیگر و هم‌افزایی احزاب و چهره‌های سیاسی، اجتماعی و اثرگذار در تقویت فضای انتخاباتی در جامعه مؤثر است. استنباط از فرمایشات اخیر رهبرمعظم انقلاب این است که در شرایط فعلی مهم‌ترین وظیفه همه فعالان سیاسی در نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از دولت، قوای سه‌گانه و احزاب و چهره‌های سیاسی، ایجاد و ارتقای امید و نشاط در جامعه است.

برنامه‌ریزی دشمن   
همه باید بدانیم که اگر اقدام به تخریب وجهه دیگران کنیم، وجهه و اعتبار خود ما بالاتر نمی‌رود. دشمن به‌دنبال نفی دستاوردهای نظام و توقف پیشرفت کشور است؛ لذا همه موظفیم ضمن افتخار به دستاوردهای ۴۴سال گذشته، برای رفع کاستی‌ها و پیشرفت‌های بیشتر تلاش کنیم. امروز همه موظفیم فارغ از اینکه چه‌کسی گره را ایجاد کرده، برای رفع آن تلاش کنیم. تلاش برای اصلاح‌گری و رفع گره‌ها از کارکردهای اصلی احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی است.

سعه‌صدر بالای دولت در برابر انتقادها  
برای دولت مهم این نیست که این طرح‌ها در زمان کدام دولت آغاز شده و تکمیل آنها به نام چه دولتی نوشته می‌شود، آنچه مهم است، تکمیل و بهره‌برداری از این طر‌ح‌هاست که باعث رضایتمندی مردم، ارتقای امید و افزایش سرمایه اجتماعی نظام خواهد شد. از طرح انتقادات، نظرات و دیدگاه‌های مختلف و متنوع استقبال می‌کنیم، اما طرح انتقادات باید نتیجه عینی برای مردم و جامعه داشته باشد. دولت برخلاف برخی دیگر که ادعای مدارا داشته‌اند، سعه‌صدر بالایی در برابر انتقادات داشته است.

استقبال دولت از حضور سلایق مختلف   
دولت نه‌تنها از حضور سلایق مختلف در مجلس نگران نیست بلکه آن را بستری برای شکل‌گیری مجلس قوی می‌داند که می‌تواند تقویت دولت و در نتیجه افزایش قدرت و اقتدار ایران را به‌دنبال داشته باشد. از نظر دولت همه افراد دارای صلاحیت هستند مگر اینکه دلیل متقنی بر عدم‌صلاحیت وجود داشته باشد. مهم افزایش مشارکت است که همه باید در این مسیر تلاش کنند.

 از بین بردن بسترهای فساد  
اکتفا کردن به تکرار اخبار مفاسد، بی‌فایده و موجب سرخوردگی و ناامیدی مردم و افکار عمومی است و آنچه در این زمینه می‌تواند مؤثر بوده و ضمن اصلاح امور به ارتقای امید و نشاط مردم بینجامد، 2موضوع پیگیری مستمر در به نتیجه رساندن پرونده‌ها و برخورد با مفسدان و از بین بردن بسترهای فساد برای جلوگیری از تکرار آن است.

فعالان سیاسی در دیدار با سیدابراهیم رئیسی چه گفتند؟
دومین نشست رئیس‌جمهور با احزاب 180دقیقه طول کشید و در این نشست 25نفر از مهمانان سخنرانی و ‌نظرات خود را درباره انتخابات آینده مجلس بیان کردند. مجری این جلسه سیدمحمدتقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور بود و احمد وحیدی، وزیر کشور و سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز در این نشست حضور پیدا کردند. پس از حضور رئیس‌جمهور در این جلسه، مهمانان به بیان‌نظرات خود پرداختند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید