• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 12 دی 1402
کد مطلب : 214333
+
-

ترور شهید رضی کمکی به تداوم عمر رژیم صهیونیستی نخواهد کرد

نشست خبری ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز(دوشنبه) با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش ایرنا، کنعانی در این نشست آخرین موضع‌گیری‌های جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی را تشریح کرد. در ادامه مهم‌ترین محورهای این نشست آمده است.
  رژیم صهیونیستی در توسل به اقداماتی مانند ترور شهید رضی هیچ دستاوردی نخواهد داشت و شجره طیبه در منطقه قدرتمندتر از هر زمانی در حال زورآزمایی در مقابل سلطه‌گری رژیم است و این اقدامات کمکی به تداوم عمر این رژیم شرور و جعلی نخواهد کرد.
  جای تأسف است که رژیم صهيونيستي در سایه استمرار حمایت آمریکا حتی در ایام سال نوی میلادی دست از جنایت ضد‌انسانی خود علیه فلسطین برنداشت و به‌طور مستمر در 3‌ماه ادامه می‌دهد. از جامعه جهانی می‌خواهیم که از مسئولیت‌های خود در حمایت از فلسطین و ایجاد بازدارندگی علیه ماشین کشتار رژیم عمل کنند.
  پیگیری جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی را با جدیت دنبال خواهیم کرد و این موضوع هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.
  فعالیت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و تحت نظارت آژانس قرار دارد. از آژانس و دبیرکل انتظار می‌رود که اقدامات حرفه‌ای خود را دنبال کنند و از سیاست‌زدگی پرهیز کنند.
  درخصوص جزایر سه‌گانه ایرانی ما موضع صریح خود را اعلام کردیم و دیدگاه صریح ایران در گفت‌وگو با وزیر خارجه روسیه مطرح شد. روابط خوب ایران و روسیه مانع از آن نیست که در ارتباط با موضوعات دیگر ما مواضع خود را مطرح نکنیم.
  پیشنهاد کرده بودیم و در چند مرحله تأکید کردیم که سازمان همکاری‌های اسلامی می‌تواند با تشکیل کمیته تخصصی حقوقی ذیل دبیرخانه سازمان، مستندات لازم برای ارائه در محکوم کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را تشکیل دهد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید