• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 12 دی 1402
کد مطلب : 214308
+
-

طناب دار بر گردن سارقان گوش‌بُر

طناب دار بر گردن سارقان گوش‌بُر

اعضای باند تبهکاری که 14فقره سرقت مسلحانه و راهزنی در پرونده‌شان به ثبت رسیده بود صبح دیروز در ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شدند. اعضای این باند در 3مورد از سرقت های‌شان برای ایجاد رعب و وحشت گوش 3نفر ازجمله یک کودک معلول را بریده بودند.
به‌گزارش همشهری، رسیدگی به اتهامات اعضای این باند، چندی قبل به‌دنبال گزارش سرقت مسلحانه احشام در شهرستان نظرآباد آغاز شد. سارقان نیمه شب با ورود به یک دامداری وتهدید نگهبان با سلاح گرم گوسفندان را از آنجا سرقت کردند.

بریدن گوش کودک معلول
سرقت‌های خشن این باند ادامه داشت.  آنها در جریان سرقت دست و پای نگهبان دامداری‌ها را می‌بستند یا او را آنقدر کتک می‌زدند تا بی‌هوش شود و در ادامه گوسفندان را سرقت می‌کردند. اعضای این باند در یکی از سرقت‌ها، بعد از ورود به یک دامداری پی بردند که نگهبان با 2فرزند معلولش در آنجا حضور دارد. آنها برای ایجاد رعب و وحشت، گوش یکی از فرزندان نگهبان را که معلول ذهنی است با قمه بریدند.

افشای سرقت‌های خشن
پلیس که در تعقیب این باند بود، متوجه شد که آنها در یکی از استان‌های غربی کشور سکونت دارند. تیم‌های عملیاتی راهی آنجا شدند و هرپنج عضو این باند را دستگیر کردند.  اعضای این باند مخوف علاوه بر 4فقره سرقت مسلحانه احشام، مرتکب جرائم دیگری ازجمله ۱۴فقره سرقت مسلحانه با انواع سلاح‌های سرد و گرم در استان‌های مختلف کشور شده بودند. آنها با سد کردن راه کامیون‌ها و تریلی‌های حامل تیرآهن و میلگرد و... در جاده‌های مختلف با تهدید رانندگان، بار آنها را سرقت می‌کردند. آنها حتی در یک مورد گوش راننده‌ای را که در برابرشان مقاومت کرده بود بریدند و او را در بیابان رها کردند.
یکی دیگر از اعترافات اعضای این باند سرقت در پوشش مأمور پلیس بود. آنها گاهی نیز با پوشیدن لباس مأموران پلیس و استفاده از چراغ گردان به بهانه کنترل مدارک، راننده خودروها را غافلگیر و اموال‌شان را سرقت می‌کردند.

آخر خط
اعضای این باند پس از محاکمه در دادگاه با رأی قضات به اعدام محکوم شدند و با تأیید این حکم، آنها صبح دوشنبه در ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شدند. حسین فاضلی هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: بررسی سوابق اعضای این باند مشخص کرد برخی از آنها دارای سابقه سرقت مسلحانه، سرقت مقرون به آزار، خرید و فروش مواد‌مخدر و حمل اسلحه غیرمجاز در سایر استان‌ها هستندو همچنین2 نفر از آنها در زندان و هنگام تحمل حبس نیز مرتکب چندین فقره جرم شده بودند.
او ادامه داد: بعد از صدور حکم برای این افراد در دادگاه پرونده آنها چند مرتبه برای تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما با رد شدن این درخواست و قطعی شدن حکم، سحرگاه دوشنبه هر پنج محکوم اعدام شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید