• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 12 دی 1402
کد مطلب : 214245
+
-

هت‌تریک جنجالی

سپاهان که این روزها با مشکلات داوری و محرومیت بازیکنانش درگیر است طی یک دیدار جنجالی در قزوین سومین شکست متوالی را هم پذیرفت

هت‌تریک جنجالی

تیم سپاهان روز گذشته آخرین بازی‌اش را در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر انجام داد. درحالی‌که تا ساعتی پیش از شروع این مسابقه مشخص نبود که ژوزه مورایس می‌تواند از 6بازیکن محرومش استفاده کند یا نه، نهایتا در آخرین فرصت‌ها مسئولان سپاهان توانستند مجوز حضور نیمی از این بازیکنان را دریافت کنند. راهکار سپاهانی‌ها برای خروج از این بحران این بود که با خارج کردن نام کاوه رضایی، احسان پهلوان و هادی محمدی از لیست تیم، مجوز پیام نیازمند، رضا شکاری و رضا اسدی را برای حضور در مقابل شمس‌آذر بگیرند. به این ترتیب کاوه رضایی، پهلوان و محمدی نخستین خروجی‌های سپاهان در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لقب گرفتند. البته درباره این اتفاق حرف‌وحدیث‌های فراوانی وجود دارد و تیم‌های رقیب سپاهان مدعی هستند اعطای مجوز بازی به این 3بازیکن قانونی نبوده است. برخی مدعی‌اند که سپاهان با 3بازیکن مازادش به توافق نرسیده و برخی دیگر اعتقاد دارند این فعل و انفعالات باید بعد از پایان هفته پانزدهم و در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل رخ بدهد و در این مقطع قانونی نیست. در مجموع، قانون عجیب سقف قرارداد که در ابتدای فصل وضع شد مشکلات فراوانی را برای لیگ برتر ایران به‌وجود آورده و جریمه‌ها، محرومیت‌ها، بازگشت امتیازات و حالا رفع محرومیت‌ها باعث شده همه تیم‌ها مدعی باشند حق‌شان تضییع شده و حتی یک نفر هم از این فعل‌وانفعالات راضی نباشد.

  درخشش پیام نیازمند
سپاهان روز گذشته در چنین شرایطی وارد زمین شد و به مصاف پدیده این فصل رفت. شمس‌آذر قزوین که در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر بسیار درخشان ظاهر شده و لقب غول‌کش لیگ را از آن خودش کرده در این بازی هم از همان ابتدا پرشور و تهاجمی ظاهر شد و هنوز بازی به دقیقه10نرسیده بود که دروازه میهمانش را باز کرد. سانتر حسین گودرزی با ضربه سر زیبا و شیرجه‌ای رحمان جعفری وارد دروازه نیازمند شد تا آقای گل لیگ دسته‌اول در فصل گذشته پنجمین گل این فصلش را در لیگ برتر به ثمر برساند. بعد از این گل قاعدتا باید سپاهان برای جبران گل خورده حمله‌ور می‌شد اما باز هم توپ و میدان در اختیار قزوینی‌ها بود و حملات خطرناک آنها روی دروازه سپاهان ادامه داشت. شاگردان سعید دقیقی با پرس شدید و حملات سریع بارها دروازه میهمان را به خطر انداختند و این پیام نیازمند بود که سپاهان را از دریافت چند گل دیگر نجات داد. نیمه‌اول با درخشش نیازمند با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید و نیمه‌دوم به‌دلیل مشکلاتی که در حاشیه زمین وجود داشت و کسی متوجه آن نشد با تأخیری طولانی آغاز شد.

شمس‌آذر دقیق بود، داور نه
در نیمه‌دوم سپاهان برتر از حریف ظاهر شد و با حملات متعددش روی دروازه شمس‌آذر قصد باز کردن دروازه علیرضا جعفرپور را داشت. این حملات تا دقیقه پایانی ثمری نداشت تا اینکه در وقت‌های تلف‌شده شوت میلاد زکی‌پور به تیر دروازه میزبان برخورد کرد و در بازگشت با برخورد به سینه رضا اسدی تبدیل به گل شد اما داور و کمک‌داور به اشتباه، آفساید بازیکن سپاهان را گرفتند و این گل مردود اعلام شد؛ درحالی‌که بازیکن زننده گل در آفساید نبود و گل تساوی سپاهانی‌ها هیچ مشکلی نداشت. بعد از این تصمیم، بازی کاملا به جنجال کشیده شد و اعتراض شدید سپاهانی‌ها اخراج دو سه نفر از نیمکت‌نشینان این تیم را به‌دنبال داشت. چند دقیقه بعد دوباره صحنه‌ای مشکوک در محوطه جریمه شمس‌آذر رخ داد و به‌نظر می‌رسید شهریار مغانلو با خطای مدافع حریف سرنگون شده است اما داور از این صحنه هم بدون اعلام پنالتی عبور کرد تا اعتراض سپاهانی‌ها به اوج برسد. در این دقایق، مسابقه بسیار جنجالی و پرحادثه دنبال می‌شد تا اینکه بالاخره حمید حاج‌ملک بعد از 12دقیقه وقت تلف‌شده سوت پایان را زد و پیروزی بزرگ شمس‌آذر را رسمی کرد. تیم سعید دقیقی که مقابل استقلال و پرسپولیس هم دلاورانه و درخشان بازی کرده بود در آخرین بازی از نیم‌فصل اول بالاخره توانست یک تیم بزرگ را شکست دهد و به ششمین برد خودش در 15بازی برسد. سپاهان هم متحمل سومین شکست پیاپی شد و نتوانست صدر جدول را از استقلال پس بگیرد. روزهای پایانی نیم‌فصل اول برای سپاهان شکلی عجیب و غریب پیدا کرد و باید دید این تیم می‌تواند در ابتدای دور برگشت شرایط را به حال عادی برگرداند یا نه.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید