• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 10 دی 1402
کد مطلب : 214063
+
-

دنبال برجام 2 و 3 بودند

شهردار تهران:14سال پیش در چنین روزی، طومار فتنه‌گران در ایران اسلامی با حضور مردم بسته شد

گزارش
دنبال برجام 2 و 3 بودند

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

روز شنبه شهرهای مختلف کشور، عرصه میثاق دوباره امت با ولایت بود و مردم از قشرها، سنین و اصناف مختلف با حضور پرشور در تجمع‌ها و آیین‌های ویژه چهاردهمین سالگرد حماسه 9دی، بار دیگر حمایت خود را از آرمان‌های جمهوری‌اسلامی رساتر از گذشته به جهانیان نشان دادند. در شرایطی که طی روزهای اخیر مردم سراسر کشور حضور پررنگی در ویژه‌برنامه‌ها و تجمع‌های «روز بصیرت» داشتند، روز شنبه میدان امام‌حسین(ع) تهران، میزبان خیل عظیم شهروندانی بود که آمده بودند بار دیگر ضمن تجدید میثاق با ولایت‌فقیه، پشتیبانی خود را از آرمان‌های انقلاب‌اسلامی اعلام کنند؛ مراسمی که با سخنرانی علیرضا زاکانی، شهردار تهران همراه بود.

آمریکا مستأصل‌تر از هر زمان دیگر
زاکانی تأکید کرد: اگر شهادت حاج‌قاسم در ۴سال پیش برای آمریکایی‌ها امنیت، آرامش و حضور مستمر در منطقه را به‌دنبال داشت اسرائیل هم از شهادت سیدرضی موسوی بی‌نصیب نخواهد بود. آنچنان که آمریکا امروز مستاصل‌تر از هر روز دیگر از شهادت حاج‌قاسم نادم و پشیمان است؛ بی‌شک رژیم کودک‌کش اسرائیل نیز ناراحت و نالان این ایام را پشت سر خواهد گذاشت. ملت رشید ایران ایستاد و با همه وجود خود در مقابل شعارهای رنگارنگ غرب و شرق سیاسی آن روز، در مقابل آمریکای جنایتکار به‌عنوان رأس فتنه، در مقابل منطق، در مقابل باطل و در مقابل سیاهکاری‌های آنها که از هیچ منطق درستی برخوردار نبودند ایستاد و در برابر دوگانگی آنها اعتراض کرد.

ادامه دشمنی از طریق برخی مسئولان غافل
شهردار پایتخت ادامه داد: آمریکا از شکست‌های خود درس نگرفت و دشمنی خود را توسط برخی از مسئولان که از سر غفلت یا خودباختگی و ارتباط و وابستگی به غرب در کشور بر قدرت تکیه زدند و حاکمیت دوگانه را در بطن حاکمیت سپری کردند، ادامه داد. دهه۷۰ به یک بهانه واهی یک مانور محدود علیه حاکمیت و حکومت در برخی از شهرها شکل گرفت، اما در ۲۳تیر۷۸ حضور مردم این پرونده را نیز بست. زاکانی یادآور شد: برنامه‌های آمریکا اما ادامه‌دار بود و اوج آنها در فتنه۸۸ و با در برابر هم قرار دادن مردم به واسطه یک دروغ سیاسی، زیاده‌خواهی و قدرت‌طلبی برخی از خواص در جامعه، ‌ شکل گرفت.

فتنه88 به دشمن جرأت تحریم داد
شهردار تهران اضافه کرد: ۸‌ماه کشور در آتش فتنه سوخت و ۴۰میلیون رأی مردم که می‌توانست موتور محرک برای توانمندی‌های کشور و عبور از مشکلات‌ باشد، با قدرت‌طلبی عده‌ای که چیزی جز قدرت را نمی‌دیدند و حاضر بودند برای آن هر نادرستی را به زبان بیاورند و به قلم جاری کنند، نادیده گرفته شد و به دشمن جرأت داد بدترین تحریم‌ها را بعد از آن علیه ایران جاری کند؛ تحریم‌هایی که به بهانه‌ هسته‌ای و دیگر بهانه‌ها علیه ملت جاری و ساری شد که اینها گوشه‌هایی از آسیب فتنه سال۸۸ است. اما کار خاتمه پیدا نکرد و مسئولانی در این کشور تکیه بر قدرت زدند که با وادادگی در مقابل آمریکا و کشورهای زیاده‌خواه اروپایی شروع به معامله کردند.

رئیس‌جمهور قبلی به‌دنبال برجام 2 و 3 بود
به‌گفته زاکانی، برجام یکی از این برگ‌ها بود اما آنها قانع نبودند و رئیس‌جمهور قبلی این کشور صحبت از برجام ۲ و ۳ می‌کرد. برجام۲ بستن پرونده موشکی ما و تحویل این قابلیت و ظرفیت‌ها به آمریکا و برجام۳ کوتاه آمدن از ظرفیت‌های بزرگ منطقه‌ای و عقب‌نشینی از موضع بحق خود در محور مقاومت بود. زاکانی با بیان اینکه شرایطی ایجاد شد که در قبال آن دریافت افتخارات موشکی و هسته‌ای رقم خورد، یادآور شد: در سال۹۶ مسیری را به دروغ دنبال کردند و گسلی که به‌دنبال آن بودند، ماه‌ها کشور را معطل کرد؛ همانطور که پس از انتخابات سال۸۸ دروغ را دنبال کردند. آنها به‌دنبال رهزنی به امید و ایمان مردم بودند تا شرایط برای چیرگی‌شان فراهم شود اما امروز در ضعیف‌ترین موضع خود قرار دارند. آنها یک روز به‌دنبال سرنگونی انقلاب بودند و امروز التماس می‌کنند که ما را رها کنید.‌

پیش‌بینی وزرای دولت قبل درباره دلار 150تومانی
به‌گفته شهردار تهران، روز اولی که آقای رئیسی در دولت حاضر شد و وزرای دولت قبل بر مسند بودند اذعان می‌کردند دلار به‌زودی به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان خواهد رسید اما مجاهدت و تلاش دولت مردمی در مسیر گره‌گشایی از زندگی مردم دنبال شد.

سلامت انتخابات افتخار کشور است
زاکانی با بیان اینکه امانتداری انقلاب اسلامی در رأی مردم به همه ثابت شد، به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: سلامت نامزدها و انتخابات افتخار نظام اسلامی است. امنیت ویژگی دیگری در کشور است؛ دشمنان با ایجاد التهاب و دخالت کردن در ابعاد مختلف به‌دنبال این هستند که اجازه ندهند انتخابات سالم و با حضور پرشور مردم و در نهایت امنیت برگزار شود اما تلاش آنها در انتخابات دهه‌های اخیر به شکست منجر شده است. دستگاه‌های نظارتی دقت کنند عده‌ای به بهانه مشارکت خودشان را جا نزنند و گذشته سیاه خود را کتمان نکنند. شهردار تهران با بیان اینکه نیازمند مجلسی قوی هستیم که مقدمه آن مشارکت بالاست، تأکید کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تضمین‌کننده تحولات مطلوب آینده است.‌


حضور پررنگ دهه هشتاد ی‌ها

بررسی گزارش‌ها از سراسر کشور نشان می‌دهد حضور دهه هشتاد‌ی‌ها  و حتی دهه نودی‌ها  در آیین‌ها و تجمع‌های روز 9دی پررنگ‌تر از همیشه بوده‌است. در تجمع مردم تهران در میدان‌ آیینی امام حسین(ع)، آنچه بیش‌از هر چیز جلوه‌گری می‌کرد، حضور نوجوانان دهه هشتادی بود که با در دست داشتن پرچم‌های ایران و حزب‌الله لبنان و عکس‌های شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید سیدرضی موسوی، نشان دادند انقلاب‌اسلامی برخلاف فضاسازی‌های انجام شده ازسوی دشمنان و جریان‌های معاند و ضدانقلاب، شاهد رویش‌های بی‌بدیلی بوده است.


قطعنامه تجمع‌کنندگان مراسم 9دی
تجمع باشکوه روز بصیرت در سراسر کشور با صدور قطعنامه‌ همراه بود. در بخشی از این قطعنامه، تجمع‌کنندگان تأکید کردند تا پای جان بر سر فرامین رهبرمعظم انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی خواهند ایستاد؛ «ما ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی، راز ماندگاری این انقلاب و تحقق آرمان‌های الهی را، اتکا به ایمان مردم و اراده‌ الهی دانسته و با آگاهی از فتنه‌های ترکیبی و پیچیده دشمن، پیروزی در میدان عمل و جبهه‌ مبارزه را، در گرو بصیرت و پیوند ناگسستنی امت با ولایت می‌دانیم.» در بخش دیگری از این قطعنامه به موضوع «کوچ اجباری» مردم غزه از این منطقه و غیرقابل سکونت‌سازی نوار غزه اشاره و این موضوع، فتنه‌ای آمریکایی – صهیونیستی ارزیابی شده‌است. در این قطعنامه همچنین از کارگزاران و حکمرانان امور درخواست شده بستر مشارکت قشرها و سلایق مختلف در صحنه انتخابات و اسباب و ملزومات نهادی، حقوقی، سیاسی، رسا‌نه‌ای و انگیزشی این امر مهیا شود. در پایان این قطعنامه، تجمع‌کنندگان ضمن محکومیت شدید جنایت ترور شهید سیدرضی موسوی ازسوی رژیم‌صهیونیستی، خواستار «انتقام قاطع» از این رژیم جعلی و مجازات عاملان این حمله وحشیانه شدند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید