• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 10 دی 1402
کد مطلب : 214027
+
-

پل 60متری جایگزین مسیر 8/5کیلومتری

افتتاح تقاطع غیرهمسطح مقابل شهرک شهیدخرازی منطقه22 دسترسی سواره و پیاده از بزرگراه شهیدهمدانی را ممکن کرد

امید و افتخار
پل 60متری جایگزین مسیر 8/5کیلومتری

محمد سرابی؛ روزنامه‌نگار

در شمال‌غربی تهران و کمی مانده به ارتفاعات، ساخت یک پل روی بزرگراه شهیدهمدانی، راه رفت‌وآمد ساکنان شهرک شهید‌خرازی را 8.5کیلومتر کوتاه‌ کرد.
مجموعه‌های مسکونی بلندمرتبه با انبوه‌واحد‌های مسکونی در این محدوده از منطقه 22ساخته شده و بسیاری از آنها همچنان در حال ساخت یا نازک‌کاری هستند. برخی از برج‌ها هم کاملا مسکونی شده‌اند و رفت‌وآمد ساکنان آنها تحت‌تأثیر ترافیک در بزرگراه‌های اطراف است. اگرچه خیابان‌ها عریض و با آسفالت مناسب ساخته شده‌اند، اما تقاطع با بزرگراه‌های پرتردد باعث شده است که خودرو‌ها ناچار از طی مسافت‌های طولانی برای عبور بین محله‌ها باشند. صبح روز شنبه در هشتاد‌وهشتمین شنبه امید و افتخار، پل روگذر بزرگراه شهیدهمدانی با حضور هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و حجت‌الاسلام سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و مسعود نصرتی، شهردار منطقه22 افتتاح شد. تقاطع غیرهمسطح R12 از مقابل مسجد به سمت جنوب ساخته شده است و نمایی از ساختمان‌های سفیدرنگ شهرک، در امتداد آن به چشم می‌خورد. شهردار منطقه 22در این مراسم با اشاره به اینکه 1800مترمربع برای اجرای این طرح رفع معارض شده است، گفت: بزرگراه شهیدهمدانی چند سالی است که مورد بهره‌برداری قرار گرفته، اما تقاطع و دسترسی‌های آن قابل استفاده نبوده که در این دوره مدیریت شهری تلاش برای احداث و بهره‌برداری دسترسی‌های این محور صورت گرفته است. مسعود نصرتی افزود: راه‌اندازی طرح شمال میدان دانش تا معابر جنوبی شهرک خرازی موجب فراهم شدن دسترسی شهروندان ساکن در این شهرک به‌عنوان یکی از غربی‌ترین محله‌های شهر تهران در محدوده ناحیه 3منطقه ۲۲ با سکونت 8هزار خانوار به محلات جنوبی بزرگراه شهیدهمدانی و بالعکس خواهد شد. نصرتی درباره پروژه‌های مرتبط با بزرگراه شهیدهمدانی گفت: اتصال ورودی بزرگراه شهیدهمدانی شرق به غرب به خیابان شهید زینعلی(کاج)، احداث خروجی غرب به شرق بزرگراه همدانی به شهید زینعلی جنوبی، دسترسی شمال به جنوب خیابان شهید زینعلی(کاج) به مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید‌همدانی، احداث نقاط غیرهمسطح خیابان شهید پوررضا(گلها)، دسترسی خیابان شهید پوررضا(گلها) به محور غرب به شرق این بزرگراه، احداث زیرگذر بلوار کوهک، دسترسی محور شمال به جنوب بزرگراه آزادگان به بزرگراه شهید همدانی و دسترسی محور غرب به شرق بزرگراه شهید همدانی به بزرگراه آزادگان بخشی از پروژه‌های این بزرگراه پرتردد است. گفتنی است پل مقابل شهرک خرازی 2مسیر رفت و برگشت با طول 60 متر و عرض 14.5متر دارد که هر کدام شامل 2خط عبور و یک پیاده‌روست.

مکث
ساخت تله‌کابین 10کیلومتری


شهردار منطقه ۲۲ در حاشیه افتتاح پل شهرک خرازی در جمع خبرنگاران از ساخت تله‌کابین منطقه۲۲ با سرمایه‌گذاری ایران و عمان خبر داد و گفت: این تله‌کابین با گذر از آسمان دریاچه شهدای خلیج‌فارس، آبشار تهران را به بوستان جنگلی چیتگر متصل می‌کند. در زمینه مجوز‌ها و مخصوصا مجوز‌های زیست‌محیطی نیز نکات لازم لحاظ خواهد شد. مسعود نصرتی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مذاکرات و قراردادهای پروژه تله‌کابین به اتمام برسد و اجرای پروژه در سال آینده شروع می‌شود، گفت: طبق مطالعات اولیه قرار است این پروژه تفریحی و گردشگری با ۶ ایستگاه و جانمایی ۱۶دکل و با گذر از آسمان دریاچه شهدای خلیج‌فارس، آبشار تهران را به بوستان جنگلی چیتگر متصل کند. اختلاف تراز کلی خط ۴۱۰متر و طول آن ۱۰هزارو۳۰۰متر خواهد بود و کابین‌های ۸تا۱۰نفری تعبیه شده که با سرعتی بالغ بر ۴تا۶متر بر ثانیه گردشگران را از مبدأ به مقصد جابه‌جا خواهد کرد. مجموعه‌های مختلف خدماتی و گردشگری مانند پارکینگ هم در این پروژه درنظر گرفته شده است. وی درباره هزینه ساخت پروژه تله‌کابین در منطقه۲۲ گفت: در حال حاضر نمی‌توان به‌طور قطعی راجع به هزینه‌های آن صحبت کرد. پیش‌بینی می‌شود احداث این پروژه ۲۴‌ماه زمان ببرد و در 2فاز یک و دو طراحی و اجرا شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :