• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 10 دی 1402
کد مطلب : 214000
+
-

خانه امن

استقلال با يک برد ديگر در ورزشگاه آزادي موقتا صدر جدول را پس گرفت و به قهرماني نيم‌فصل اميدوار ماند. آبي‌ها اين فصل تمام مسابقات خانگي‌شان را با پيروزي پشت سر گذاشتند

تیتر یک
خانه امن

 هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با 2بازی آغاز شد و استقلال و تراکتور با برتری کامل حریفان خود را شکست دادند. استقلال در ورزشگاه آزادی در حالی میزبان پیکان بود که در 5فصل گذشته نتوانسته بود این تیم را در ورزشگاه آزادی ببرد. طی 4سال اخیر تمام رویارویی‌های این دو تیم در ورزشگاه آزادی بدون گل مساوی تمام ‌شده بود اما این بار پیکان با هدایت رضا عنایتی به مصاف آبی‌ها رفت و 2 بر یک بازنده شد. نیمه‌اول مسابقه بدون گل مساوی به پایان رسید اما در نیمه‌دوم استقلال یک‌بار دیگر روی تاکتیک تمرین‌شده و تکراری‌اش در این فصل گل زد. مهدی مهدی‌پور کرنر استقلال را روی دروازه فرستاد و آرمین سهرابیان با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد. این سومین گل مدافع میانی استقلال در این فصل بود و آمار گل‌های زده او را از خیلی از مهاجمان لیگ بالاتر برد. 10دقیقه بعد پیمان بابایی که در نیمه‌دوم به جای مهرداد محمدی به بازی آمده بود گل دوم را زد و خیال استقلالی‌ها را راحت کرد. پاس این گل را امید حامدی‌فر داد که او هم در نیمه‌دوم به زمین آمده و جای زبیر نیک‌نفس را گرفته بود. زبیر در نیمه‌اول و در صحنه‌ای خطرناک با کف پایش ساق بازیکن حریف را نوازش کرد و خیلی‌ها اعتقاد داشتند او باید برای این صحنه کارت قرمز می‌گرفت اما داور اساسا اعتقادی به خطا هم نداشت. به هر حال بازی با 2گل استقلال به دقایق پایانی رسید اما وقت‌های تلف‌شده بدون حادثه سپری نشد. ابتدا رضا عنایتی به‌شدت به داور معترض شد و کارت گرفت و سپس امیر شهیم روی پاس مهرداد بایرامی دروازه استقلال را باز کرد و فاصله را به یک گل رساند. این گل هیچ خدشه‌ای به 3امتیاز استقلال وارد نکرد و فقط فرصت ثبت نهمین کلین‌شیت فصل را از حسین حسینی گرفت. آبی‌ها با این برد 32 امتیازی شدند و به صدر جدول رسیدند تا منتظر بازی‌های سپاهان و پرسپولیس در روز دوشنبه بمانند.

   روزهای آفتابی تبریز
در اولین بازی روز شنبه تیم‌های تراکتور و نفت آبادان در تبریز به مصاف هم رفتند. تراکتور که در 6میزبانی قبلی‌اش 4بار پیروز شده و 2بار شکست خورده بود، در آخرین بازی نیم‌فصل و در مصاف با تیم قعر جدولی نفت آبادان اصلا طاقتی برای امتیاز از دست دادن نداشت. به همین دلیل سرخپوشان بازی را با حملات همه‌جانبه آغاز کردند و در همان نیمه‌اول به 2گل دست یافتند. در روزی که هواداران تراکتور هم با تیمشان آشتی کرده و فضای ورزشگاه را دوست‌داشتنی‌تر از همیشه کرده بودند عارف آقاسی و مهدی هاشم‌نژاد در همان 30دقیقه ابتدایی 2گل زدند و کار برزیلی‌ها را یکسره کردند. آقاسی ستاره تراکتور در این مسابقه بود و علاوه بر درخشش در کارهای دفاعی در گلزنی و گلسازی هم به یاری تیم میزبان آمده بود. شاگردان پاکو خمس در نیمه‌دوم هم یک گل دیگر توسط محمد قنبری به ثمر رساندند و نیم‌فصل اول را با یک برد 3 بر صفر به پایان بردند. گل نخوردن تبریزی‌ها در این بازی دهمین کلین‌شیت حسین پورحمیدی را هم ثبت کرد و او را در صدر دروازه‌بان‌ها نشاند. تراکتور در یک‌سوم پایانی نیم‌فصل اول هیچ گلی نخورده و الان صاحب 5کلین‌شیت متوالی است. این تیم در ابتدای نیم‌فصل دوم باید با سپاهان و پرسپولیس روبه‌رو شود.

   تقابل برنده‌های سپاهان
در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران و از هفته پانزدهم این مسابقات، عصر امروز هم 2بازی دیگر برگزار می‌شود. از ساعت15 امروز و به‌طور همزمان در شهرهای تهران و اراک 2 مسابقه آغاز می‌شود که هوادار و آلومینیوم میزبان تیم‌های استقلال خوزستان و ملوان هستند. ملوان که در نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفته و به‌عنوان پدیده این فصل شناخته می‌شود در اراک به مصاف تیمی می‌رود که در آخرین بازی‌اش سپاهان را شکست داده است. در واقع وجه مشترک 2تیم ملوان و آلومینیوم همین است که هر دوی آنها سپاهان را در اصفهان شکست داده و باخت‌های تیم صدرنشین را در نیم‌فصل اول رقم زده‌اند. ملوان اگر به پیروزی برسد ممکن است حتی نیم‌فصل اول را در رتبه پنجم تمام کند. آلومینیوم هم درصورت پیروز شدن از ملوان عبور می‌کند و بالاتر از این تیم می‌ایستد. جدال هوادار و استقلال خوزستان دیگر بازی امروز است که 2تیم قعرنشین جدول را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد. استقلال که هفته گذشته بالاخره نخستین پیروزی‌اش را به دست آورد امروز فرصت دارد تا درصورت پیروزی بالاخره از رتبه آخر جدول کنده شود. هوادار اما با کادر فنی جدیدش به‌دنبال این است که با پیروزی در این مسابقه تعطیلات زمستانی را با روحیه‌ای مناسب آغاز کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید