• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
یکشنبه 10 دی 1402
کد مطلب : 213967
+
-

معمای یک جنایت در جشن هالووین

فیلم جنایی
معمای یک جنایت در جشن هالووین

الهه فراهانی، روزنامه‌نگار

فیلم آمریکـایی «یک جـن‌زدگـی در ونیــز (A Haunting in Venice)» محصول 2023است که در 15سپتامبر در ایالات متحده اکران شد و نظرات مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد؛ طوری که پس از اکران، بیش از 120میلیون دلار فروش داشت. این فیلم به کارگردانی کنت برانا با الهام از رمان جشن هالووین اثر آگاتا کریستی چاپ 1969ساخته شده است.
در این فیلم برانا نقش خود را به‌عنوان هرکول پوآرو تکرار می‌کند؛ پس کاملا واضح است که شما با یک فیلم کاملا جنایی و معمایی روبه‌رو هستید؛ فیلمی که مخاطب را به‌خود جذب می‌کند و سؤالی که شاید در ذهن بیینده‌ها شکل بگیرد این است که «چه‌کسی پشت همه این ماجراها قرار دارد؟»
قبل از دیدن این فیلم باید بدانیم که قرار است به تماشای یک اثر جنایی کلاسیک بنشینیم.
فیلمی که روند جالبی را طی می‌کند و خسته‌کننده نیست. هرکول پوآرو که اکنون بازنشسته شده‌است، باید معمای قتل یک مهمان در یک جلسه احضار روح را حل کند. از اسمش واضح است که فیلم جن‌زدگی در ونیز، در همین شهر ساخته شده است. در همان ابتدا نشان می‌دهد که پوآرو تصمیم به بازنشستگی گرفته و هیچ پرونده‌ای را قبول نمی‌کند. طرفدارانش درِ خانه او صف کشیده‌اند اما به هیچ‌کدام اجازه ملاقات داده نمی‌شود. تا اینکه یکی از دوستان قدیمی پوآرو، نویسنده کتاب‌های معمایی و جنایی به دیدنش می‌رود و او را با پیشنهادی وسوسه‌کننده به یک مهمانی می‌کشاند؛ شرکت در مراسم احضار روح در شب جشن هالووین.
پوآرو پیشنهاد دوست قدیمی‌اش را قبول کرده و به همراه محافظ و دوستش قدم در قصر نفرین شده می‌گذارد.
 فیلم خیلی سریع وارد ژانر درام می‌شود چون زنی که برای احضار روح وارد قصر شده، خیلی زود کشته می‌شود و پوآرو مورد سوءقصد قرار می‌گیرد. از همین‌جا به بعد است که ما با داستانی جنایی طرف هستیم و تماشاگر باید همراه پوآرو در جست‌وجوی قاتل، نشانه‌ها را کنار یکدیگر بچیند تا مشخص شود قاتل چه‌کسی است. در این فیلم جنایی با پایان غیرمنتظره‌ای مواجه هستیم.‌‌

این خبر را به اشتراک بگذارید